جنبه اصلی سئو این است که وب سایت شما را برای کاربران و ربات های موتورهای جستجو آسان می کند. موتورهای جستجو به طور فزاینده ای پیچیده شده اند. هنوز هم نمی تواند یک صفحه وب را مانند یک انسان ببیند و درک کند. سئو به موتورها کمک می کند تا بفهمند هر صفحه درباره چیست و چگونه برای کاربران مفید است. بهینه سازی موتورهای جستجو معمولاً به عنوان یکی از اشتباه ترین و اشتباه ترین اصطلاحات در دنیای بازاریابی شناخته می شود. سئو یک راه فوق العاده برای اطمینان از اینکه مناسب ترین افراد سایت شما را پیدا کرده و با دامنه شما روبرو می شوند است. بیایید هر یک از اینها را به نوبه خود مورد بحث قرار دهیم.
1. سئو برای مشاهده و برندسازی کسب و کار خوب است
هنگامی که مردم برای محصولات یا خدمات جستجو می کنند، واضح است که شما می خواهید تا حد ممکن در رتبه بندی موتورهای جستجو بالا ظاهر شوید، اما به دلایلی که این امر بیش از این است که می خواهید آنها روی وب سایت شما کلیک کنند. به عنوان مثال، آنها جستجو میکنند، روی برخی از وبسایتها کلیک میکنند، عبارتهای جستجوی خود را ویرایش میکنند، دوباره جستجو میکنند، روی برخی وبسایتها کلیک میکنند، عبارتهای جستجوی خود را بیشتر بهبود میدهند، دوباره جستجو میکنند و غیره. هنگامی که کاربران اینترنت محصولات یا خدمات خاصی را که می خواهند جستجو می کنند، مطمئن شوید که سایت شما در بالای لیست قرار دارد. به این ترتیب ترافیک مربوطه را افزایش خواهید داد و اطمینان حاصل می کنید که مردم با محصولات شما روبرو می شوند. گاهی اوقات ظاهر شدن در بالای لیست نتایج مثبتی ایجاد می کند، حتی اگر مصرف کنندگان بالقوه نتوانند روی پیوند کلیک کنند.
این برای شغل تو چه معنی میدهد؟
این بدان معناست که اگر بتوانید به طور مداوم در همه این نتایج جستجو نشان دهید، ذهنیت بیشتری با هر مشتری بالقوه به دست می آورید. احتمال اینکه آنها در نهایت روی وب سایت شما کلیک کنند بیشتر است و از آنجایی که شما به طور مداوم در تمام نتایج جستجوی آنها نمایش داده می شوید، آنها بسیار بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و ما را به دلیل بعدی اهمیت سئو در تجارت می رساند.
2. SEO اعتبار کسب و کار شما را فراهم می کند
مصرف کنندگان از شرکت هایی که در گوگل و سایر موتورهای جستجو نمایش داده می شوند، یادداشت های ذهنی می کنند. این یک یادداشت ناخودآگاه برای برخی است، و با این وجود آنها این کار را انجام می دهند. در ذهن مصرف کنندگان، رتبه شما به تاجی از اعتماد تبدیل می شود. این ممکن است کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است که رتبه بندی جستجوی بالاتر منجر به اعتبار بیشتر در چشم مصرف کنندگان می شود. تمامی کسب و کارهای آنلاین و وب سایت های برتر برای پیشبرد علایق خود در سئو شرکت می کنند. این بدان معناست که در صورت فالو کردن، سایت شما باید برای کاربر معتبرتر به نظر برسد. اکثر مردم رتبه بندی را نشان دهنده کیفیت وب سایت می دانند. این بدان معناست که دامنه هایی که در بالا ظاهر می شوند برای بازار هدف شما بسیار جذاب تر هستند. اگر می خواهید برای کسب و کار خود یک تصویر حرفه ای و بازار بالا ایجاد کنید، سئو مطمئنا به شما در رسیدن به هدف کمک می کند.
3. SEO ترافیک کسب و کار را به ارمغان می آورد
ترافیک هیچ سودی برای شما ندارد. اولین گام در تبدیل یک مصرف کننده به مشتری این است که آنها را به اصطلاح وارد درب منزل کنید. همه آن افرادی که شب و روز در اینترنت جستجو می کنند لزوماً برای شما درآمدی ندارند، اما به احتمال زیاد تعداد کمی از آنها به دلیل رتبه بندی جستجوی شما در نهایت مشتری شما خواهند شد. آنچه بهتر است این است که سئو معمولاً نسبت به اجاره فروشگاه در میدان تایمز مقرون به صرفه تر است.
4. سئو یکی از بهترین ROI در تبلیغات است
سئو همیشه به کسب و کار شما برای تلاش هایش با نرخی بالاتر از سایر اشکال سنتی تبلیغات آفلاین پاداش می دهد. تقریباً برای همه انواع بازاریابی اینترنتی می توان همین کار را انجام داد. دلیل این امر، سئو یک استراتژی بازاریابی ورودی است. که به شما امکان می دهد زمانی که مردم به دنبال محصولات و خدمات هستند بازاریابی کنید. لازم نیست حرف خود را قطع کنید. یا باید فضایی را در صفحه ای اشغال کنند که در آن یک مقاله خبری را می خوانند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشتری را متقاعد کنید که بهترین تجارت برای خرید محصولات هستید. به عبارت دیگر، با سئو، نیمی از کارها از قبل برای شما انجام شده است.
5. SEO بینش بی نظیری را به مشتریان می دهد
سئو ترافیک ارزشمندی برای سایت ایجاد می کند. گوگل آنالیتیکس این ترافیک را از طریق داده ها و معیارهای مهم ردیابی می کند. داده ها و معیارها بسیار ارزشمند هستند. آنها به شما بینشی نسبت به مشتریان می دهند. این می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد کسب و کار و استراتژی های آن چه آنلاین و چه آفلاین اتخاذ کنید. نکته اصلی این است که سئو می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را با قرار دادن شما در مقابل مشتریان بالقوه خود دقیقا زمانی که آنها به دنبال محصولات یا خدمات هستند، بسازید. منابع قابل اعتمادی از داده های کاربر و تجزیه و تحلیل ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا پیام خود را برای جذب مشتریان جدید تنظیم کنید. تا زمانی که اینترنت به عادات خرید مصرف کننده ادامه دهد، سئو منبع مهمی برای تلاش های بازاریابی کسب و کار شما است.
6. سئو به افراد از مکان های مناسب برای مشاهده صفحات شما اطمینان می دهد
شرکتهایی که خدمات سئوی محلی ارائه میدهند میتوانند به شما کمک کنند تا افرادی که در مکانهای مناسب زندگی میکنند، صفحات شما را مشاهده کنند. عمدتاً برای شرکت هایی که در زمینه های خاص تجارت می کنند مهم است. به عنوان مثال، سئو می تواند کاربران اینترنت را از مناطق اطراف تضمین کند و در کسب و کار به طور تصادفی برخورد کنند. اگر فقط در یک منطقه خاص تجارت می کنید، ظاهر شدن در لیست مکان ها یا شهرها دیگر فایده ای ندارد. افرادی که مهارتهای خوبی در سئو دارند، میدانند که چگونه سایت شما را به سمت جمعیتشناسی انتخابی تقویت کنند.
استراتژی های سئو ممکن است فوراً سودآور نباشند. اما در دراز مدت، می تواند برای هر کسب و کاری معجزه کند. طراحی و اجرای یک استراتژی موثر سئو می تواند به صاحبان کسب و کار در هدایت ارگانیک ترافیک و افزایش وفاداری به برند کمک کند. این باعث می شود برند ارزشمندتر و شناخته شده تر شود. به عنوان ابزاری که دائماً تغییر می کند، باید همیشه نگاه تازه ای به حضور آنلاین خود داشته باشید. کار با یک حرفه ای که سئو را می داند به این معنی است که همیشه در صفحه اول رتبه بندی باشید، در شبکه های اجتماعی شهرت زیادی داشته باشد و به طور کلی همیشه در موقعیتی باشید که توجه مصرف کنندگان بیشتری را به خود جلب کند.
درباره نویسنده
ادنا جوناس یک کارشناس مقاله نویسی با 10 سال تجربه است. او برای شرکت خدمات مقاله نویسی کار می کند، که به دانشجویان برای کارهای آکادمیک خود مانند مقاله نویسی، نوشتن مقاله ترم، پایان نامه نویسی و غیره کمک می کند.