اصطلاح “تحقیق کلمات کلیدی” به روش بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای یافتن و تحقیق در مورد عبارات جستجوی واقعی اشاره دارد که کاربران اینترنت به احتمال زیاد ممکن است با هدف دستیابی به رتبه های بالاتر برای صفحات وب خود در موتورهای جستجوی خود وارد کنند.
هدف و هدف بحث های بعدی هدایت شما محقق آینده نگر در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بهبود SEO شما است.
صفحات فرود را شناسایی کنید
صفحه فرود بخشی از وب سایت است که با کلیک بر روی پیوندی که در یک صفحه وب خارجی قرار دارد به آن دسترسی پیدا می کنید. صفحه اصلی وب سایت یا برخی دیگر از صفحات مورد علاقه در داخل سایت معمولاً صفحات فرود مربوطه آنها هستند.
تحقیق کلمات کلیدی خشن را انجام دهید
این مستلزم طوفان فکری است، یعنی با استفاده از عقل سلیم، فهرست کوتاهی از تمام کلمات کلیدی مجزا برای هر صفحه مربوطه ارائه شود. شخصی که تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهد باید به سادگی تصور کند که یک مشتری به طور طبیعی در صفحه فرود به دنبال چه چیزی است و سپس لیستی از کلمات کلیدی را ایجاد کند که ممکن است با نیازهای او مرتبط باشد.
محبوبیت کلمه کلیدی را مشخص کنید
پس از آن، محبوبیت کلمات کلیدی انتخاب شده در بالا مورد آزمایش قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که آنها در موقعیتی هستند که انتظارات مشتریان را برآورده می کنند و به رتبه های بالاتر SEO دست می یابند. این کار باید با کپی و چسباندن آن کلمات کلیدی خاص در Google Keyword Toolkit (GKT) انجام شود، که تا حد زیادی از همه ابزارهای در نوع خود برتر است.
Google Keyword Toolkit میانگین تعداد جستجوها را برای همه کلمات کلیدی از فهرست اول تخمین می زند و به یافتن کلمات کلیدی اضافی کمک می کند. جعبه ابزار کلمات کلیدی با حجم کم را که باید از لیست حذف شوند را شناسایی می کند و همچنین ممکن است کلمات کلیدی خود را پیشنهاد کند که باید به لیست موجود اضافه شوند.
انجام تجزیه و تحلیل رقابتی
در این مرحله، لیست موجود با کلمات کلیدی خوب دیگر گسترش یافته و رقابتی ترین آنها حذف می شود. این مرحله اساسا مستلزم شناسایی سایت های قوی و رقبای مستقیم است. ارزیابی رقابت برای کلمات کلیدی خاص و کنار گذاشتن رقابتی ترین آنها؛ و شناسایی کلمات کلیدی خوبی که هنوز در لیست کلمات کلیدی قرار نگرفته اند.
فهرست را نهایی کنید
لیست به روز یک بار دیگر با ابزار Google Keyword Toolkit (GKT) بررسی می شود. آن دسته از کلمات کلیدی که حجم جستجوی پایینی ایجاد می کنند باید دور ریخته شوند و پس از آن بقیه موارد باید بررسی شوند و سطوح رقابت نیز با استفاده از SEOQuake مشخص شود. این نرم افزار تعداد کلمات کلیدی را اسکن و ارزیابی می کند تا مناسب ترین کلمات کلیدی نهایی را انتخاب کند.
حکم نهایی
فرآیند انجام یک تحقیق کلمات کلیدی، همانطور که ممکن است از بحث بالا استنباط شود، برای کاربر معمولی اینترنت بسیار پیچیده است، به طوری که ممکن است نکاتی در مورد نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی برای بهبود سئوی خود همانطور که در بالا توضیح داده شد، ارزش زیادی ارائه ندهد. به چنین افرادی بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج، مداخله یک متخصص یا سازمان معتبر فناوری اطلاعات به شدت توصیه می شود.
درباره نویسنده
مارتین براون مدیر بازاریابی رتبهبندی برتر SEO مستقر در نیویورک است. Top SEO Rankers شرکت های برتر بازاریابی دیجیتال را ارزیابی و فهرست می کند و همچنین به ارائه دهندگان خدمات سئو کانال مستقیمی برای سرنخ های احتمالی برای یافتن آنها می دهد.