وبلاگ نویسان محبوب کلیک ها و اشتراک گذاری ها دریافت می کنند در حالی که تحقیقات فوق خلاقانه شما مورد توجه قرار نمی گیرد؟ شاید چیزی واقعا مهم را از دست داده اید؟ خوب، امروز می خواهیم در مورد هفت جذب کننده کاربر کارآمد صحبت کنیم تا پست وبلاگ شما برنده شود. این ترفندهای قدرتمند بر اساس روانشناسی انسان، وبلاگ شما را خاص می کند!
پس بزن که بریم!
7 ترفند روانشناختی که واقعا می تواند به جذب مخاطب جدید برای وبلاگ شما کمک کند
شماره 1: سوپرایز یا یک سوال در عنوان
غافلگیری ها و سوالات در تیترها مغز انسان را تحریک می کند زیرا سیگنال هایی از چیز جدیدی هستند. رویدادهای غیرمنتظره سریعتر از موارد برنامه ریزی شده توجه ما را جلب می کنند. در مورد سؤالات هم همینطور است – وقتی سؤالی را در ابتدای متن می بینیم، ناخودآگاه انتظار داریم چیزی آشکار شود. در یک کلام، هم سوالات و هم چیزهای غافلگیرکننده که در سرفصل ها قرار می گیرند، نویدبخش تجربه ای غیرمنتظره و تازه هستند. به همین دلیل است که چنین تیترهایی بهتر از دیگران توجه خوانندگان را به خود جلب می کنند.
به عنوان مثال، بیایید یک پست از وبلاگ StudentShare بگیریم. این وبلاگ برای دانشجویان طراحی شده است و محتوای آن بر نیازها، سبک زندگی و علایق دانشجویان متمرکز است. پستی که انتخاب کردهایم عنوان زیر را دارد: «برای زنده ماندن چه بپوشم؟» واقعا چی؟ من اگر دانشجو بودم حتماً می خواستم برای این سوال جواب بگیرم.
شماره 2: یک پیش نمایش کوچک از پیام اصلی
بسیاری از وبلاگ نویسان این کار را انجام می دهند و ما می دانیم که این ترفند کار می کند. این تکنیکی است که در واقع خوانندگان شما را آماده میکند تا اتفاقی واقعاً شگفتانگیز در اینجا و همین الان روی دهد و آنها در شرف تبدیل شدن به شاهد باشند. خوانندگان وقتی می خواهند رازی را فاش کنند یا نکته شگفت انگیزی را یاد بگیرند، این احساس را دوست دارند.
این ترفند ساده است: شما یک اشاره کوچک به آنچه قرار است اتفاق بیفتد، دلایلی که چرا خوانندگان باید به آن اهمیت دهند و اگر آن را بخوانند چه اتفاقی خواهد افتاد میدهید. اگر محتوای واقعا شگفت انگیزی دارید و می دانید که برای خوانندگان مفید است – ادامه دهید.
بیایید نگاهی به وبلاگ سئوی برایان دین بیندازیم. او در پست خود به نام “201 نکته قدرتمند سئو (که در واقع کار می کند)” می نویسد:
این بزرگترین مجموعه نکات سئو در این سیاره است.
بهترین قسمت؟
تمام تکنیک های SEO در این راهنما 100٪ قابل اجرا هستند.
خوب، شما فقط نمی توانید از خواندن پست او دست بکشید و راه بروید، درست است؟
شماره 3: مثال ها
مثال ها به محتوای شما وضوح و اعتبار می بخشند. مثالها نه تنها مفاهیم را توضیح میدهند، بلکه پیام اصلی را که میخواهید بیان کنید را نیز روشن میکنند. بسیاری از وبلاگ نویسان محبوب از مثال هایی استفاده می کنند تا مطمئن شوند که مخاطب همه چیز را به وضوح درک می کند. علاوه بر این مثال ها به ترتیب اعتماد ایجاد کنید و موضوع را توضیح دهید. این سه جنبه به شما کمک می کند به مخاطبان خود نزدیک تر شوید و با آنها تعامل بهتری داشته باشید.
بسته به نوع پستی که می نویسید، نمونه ها می توانند متفاوت باشند. شما آزاد هستید که داستان های واقعی، نقل قول هایی از نویسندگان دیگر، یا چیزی که خواننده می تواند فوراً از آن استفاده کند، با پیروی از راهنمای شما اضافه کنید. در اینجا یک پست از WebDesignerWall است. این یک آموزش در مورد نحوه ایجاد پس زمینه متحرک برای یک وب سایت است. بهترین چیز در مورد این پست این است که شامل تمام اسکریپت های جاوا است که برای ایجاد پس زمینه نیاز دارید. بنابراین می توانید بلافاصله آن را امتحان کنید.
شماره 4: داستان سرایی
هنر شگفت انگیز داستان نویسی چیزی است که هر وبلاگ نویس باید به آن تسلط داشته باشد. وقتی سبک، اشتیاق و دانش خود را برای جذب مخاطب داشته باشید، آنگاه به بهترین حالت خود خواهید رسید. توانایی بیان یک داستان به جذاب ترین شکل باعث می شود خوانندگان احساس کنند هر چیزی که می خوانند درست جلوی چشمانشان اتفاق می افتد. آیا تا به حال متوجه شده اید که زبان و سبک همه چیز در یک پست وبلاگ است؟ شما می توانید یک مزخرف کامل بنویسید، اما سبک هنری به خسته کننده ترین و بیهوده ترین داستان ها زندگی می بخشد.
شماره 5: اسکرین شات ها
اسکرین شات ها خوانندگان را جذب می کنند. چرا این کار را نمی کنند؟ اسکرین شات ها به خوانندگان کمک می کند تا موضوع را درک کنند. اگر از محبوبترین وبلاگها و چهرههای تاثیرگذار بازدید کنید، خواهید دید که اکثر آنها از اسکرین شات برای پستهای خود استفاده میکنند، زیرا این استراتژی باعث میشود مقالات قابل اعتمادتر و واضحتر به نظر برسند.
برخی از موضوعات را نمی توان بدون اسکرین شات به وضوح توضیح داد. به این پست وبلاگ در DoreyDesignGroup.com نگاه کنید. بیایید بپذیریم: توضیح نحوه استفاده از گزارش های گوگل آنالیتیکس بدون ارائه عکس های کافی از صفحه غیرممکن است.
شماره 6: مشکلات خوانندگان را حل کنید
حلال مشکل برای مخاطبان خود شوید. نه تنها ایده ها، بلکه پیوندها، ابزارها، برنامه ها و منابع را به اشتراک بگذارید. وقتی ابزارهایی دارید که در تولید محتوا، بازاریابی آنلاین و نوشتن به شما کمک میکنند، آنها را به همه بگویید. شاید شما یک ابزار عالی برای ساخت اینفوگرافیک یا گرفتن عکس از صفحه نمایش می شناسید؟
در یک کلام، اگر چیزی دارید که مشکلات شما را حل می کند، آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. آنها آن را دوست خواهند داشت! علاوه بر این، این شما را به یک مرجع تبدیل می کند. مردم به شما گوش می دهند و مراحل شما را دنبال می کنند.
شماره 7: مقالات مرتبط
مردم به ندرت روی مقالات مرتبطی که در انتهای یک پست وبلاگ نشان داده شده است کلیک می کنند. شاید، زیرا آنها به صورت تصادفی ظاهر می شوند و هیچ اشتراکی بین مقاله ای که می خوانند و مقالاتی که به طور خودکار ارائه می شوند وجود ندارد.
استفاده از مقالات مرتبط در متن پست وبلاگ بسیار کارآمدتر است. این به شما امکان می دهد:
- به مطالب قبلی خود لینک بدهید.
- ایجاد یک لینک داخلی وبلاگ؛
- کاهش شانس لغزش خوانندگان؛
- به خوانندگان کمک کنید مقالات مرتبط را پیدا کنند.
به عنوان مثال، در این پست وبلاگ در HootSuite.com میتوانیم برخی از پیوندهایی را ببینیم که به مقالات قبلی در این منابع منتهی میشوند. این نمونه خوبی از پیوندهای داخلی است که به طور هوشمندانه استفاده می شوند. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو لینک های خارجی و داخلی را دوست دارند و به ایندکس شدن این محتوا کمک می کنند.
این ترفندها را هنگام ایجاد مقالات خود دنبال کنید تا کاربران جدید بیشتری را به وبلاگ خود جذب کنید! اگر تکنیک های مخفی دیگری برای به اشتراک گذاشتن دارید – در نظر داشته باشید!
درباره نویسنده
ورونیکا هانت یک وبلاگ نویس با تجربه از شهر دلاور، DE است. او اطلاعات به روزی را در زمینه وبلاگ نویسی، فناوری ویرایش و رسانه های اجتماعی در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد. ورونیکا را می توانید در فیس بوک و لینکدین پیدا کنید.