استراتژی های بازاریابی دیجیتال که رشد کسب و کار شما را افزایش می دهد


دیجیتال مارکتینگ کشتی است که با رویاهای دیجیتال شما توانمند شده و کسب و کار شما را به جلو می برد. بازاریابی همیشه برای رشد یک کسب و کار مهم بوده است. اما امروزه، به دلیل قدرت پشت آن – اینترنت – مهمتر از همیشه است.

وقتی محتوا شعله ور است، رسانه های اجتماعی به بنزینی تبدیل می شوند که آن را مانند آتش سوزی گسترش می دهند. اکنون رقابت و بقای هر کسب و کاری روز به روز سخت می شود. بازاریابی دیجیتال به سلاح رایجی تبدیل شده است که هر کسب و کاری برای شکست دادن رقبای خود ترجیح می دهد.

و تنها کسانی در نبرد بازاریابی پیروز می شوند که از نوآوری کمک گرفته و آخرین استراتژی ها را اتخاذ کنند. اگر رویای این را دارید که در رقابت خود بر تخت پادشاهی “بزرگترین تجارت” بنشینید، زمان مناسبی است که استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را تغییر دهید.

من پیشنهاد نمی کنم که کمپین بازاریابی فعلی خود را کاملاً کنار بگذارید و یک کمپین جدید شروع کنید! تجارت بدون دیجیتال مارکتینگ مانند ماهی بدون آب است! برنده ها کسانی هستند که خود را با تغییر وفق می دهند، زیرا تغییر تنها چیزی است که لازم است.

استراتژی های بازاریابی

در اینجا لیستی از استراتژی‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در مسابقه مورد توجه مردم پیروز شوید و در رشد کسب‌وکارتان تفاوت ایجاد کنید:

تبلیغات ویدیویی

امروز عصر دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات بصری است. ویدیوها بهترین راه برای رشد کسب و کار مانند تبلیغات در وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و توییتر و غیره هستند.

  • وب سایت های محبوب رسانه های اجتماعی مشاهده کرده اند که کاربران آنها روزانه بیش از 500 میلیون ساعت را صرف تماشای تبلیغات ویدیویی می کنند! اکنون، این عدد بزرگی است که انتظار می رود در یک روز از نقطه عطف 17000 ساعت عبور کند.
  • ویدیوها تقریباً 60 درصد از بینندگان را به فروش تبدیل می کنند.
  • حدود 250 میلیون کاربر شبکه های اجتماعی وقت خود را صرف تماشای ویدیو از گوشی هوشمند می کنند.
  • در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات آنلاین، 1200٪ درآمد بیشتری توسط ویدیوهای رسانه های اجتماعی ایجاد می شود.

ویدیوهای زنده

فیسبوک اخیرا گزارش داده است که از سال 2016 تاکنون 3.5 میلیارد ویدیوی فیس بوک لایو پخش شده است! اکنون، این عدد بزرگی است که پتانسیل بالایی برای کمپین های بازاریابی دیجیتال دارد.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر ویژگی‌های ویدیوهای زنده را معرفی می‌کنند، زیرا به دلایل زیادی ثابت شده است که یک استراتژی بازاریابی تجاری خوب است:

  • ویدیوهای زنده شما را قادر می‌سازد تا افراد را مستقیماً با برند و رویدادهای تجاری خود مانند راه‌اندازی محصول و غیره درگیر کنید. بینندگان می‌توانند نگاهی اجمالی به محصول از خانه خود داشته باشند و تصمیم بگیرند که آیا آن را می‌خواهند یا نه.
  • ویدیوهای زنده نرخ حفظ مشتری را تا 75٪ افزایش می دهد.
  • تقریباً 90٪ از بینندگان ویدیوی زنده که ویدیو را تماشا می کنند مخاطبین خود را دعوت می کنند. به این ترتیب، استراتژی تولید سرنخ مانند یک شگفتی عمل می کند و مشتریان شما چند برابر می شوند.
  • کاربران آنلاین در مقایسه با تماشای محتوای منتشر شده زمان بیشتری را صرف ویدیوهای زنده می کنند.

ویدیوهای 360 درجه مبتنی بر AR/VR

رسانه های دیجیتال مارکتینگ به شدت در حال تغییر هستند. کاربران می‌خواهند برندها را با ویدیوهای 360 درجه مبتنی بر AR/VR بپذیرند. مفهوم بازاریابی بصری و ویدیوهای زنده برای غول‌های فناوری کافی نبود که تمرکزشان به معرفی ویدیوهای مبتنی بر واقعیت مجازی/واقعی تبدیل شود.

چنین ویدیوهایی نگاه های بی نظیری از رویدادهای بازاریابی یا راه اندازی محصول شما در ویدیوی 360 درجه از تلفن های دسکتاپ و تلفن همراه به مشتریان شما ارائه می دهند.

بینندگان می توانند محصولات و رویدادهای بازاریابی شما را از هر زاویه ممکن ببینند. این به آنها کمک می کند تا نظر بهتری در مورد خدمات و محصولات شما ایجاد کنند. این کار را می توان با ساخت فیلم با دوربین HD که از فیلمبرداری 360 درجه پشتیبانی می کند انجام داد.

برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، چت بات ها را اضافه کنید

نوآوری دیگری که بازاریابی کسب و کار را از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی بازتعریف کرده است، ربات های چت است. کاربران می خواهند بدون وقفه برای پرسش های خود در رابطه با خرید خدمات یا محصولات مورد نیاز خود چت کنند.

اینجاست که چت بات ها به عنوان یک استراتژی بازاریابی عالی ظاهر می شوند که می توانند به رشد کسب و کار شما کمک کنند. فیس بوک چت بات ها را در پیام رسان خود معرفی کرد زیرا رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی را برای درآمدزایی در نظر می گیرند.

ترکیب چت بات ها با استفاده از پیام رسان FB واقعا آسان است. نصب آنها آسان است و کاربران شما آنها را بسیار دوست دارند. کاربران فقط باید صفحه کسب و کار فیس بوک شما را لایک کنند و چت بات شما را در پیام رسان شما جستجو کنند و می توانند گفتگو را شروع کنند.

این ربات‌های چت می‌توانند به اکثر سؤالات کاربران مستقیماً در پیام‌رسان پاسخ دهند و هرگونه نیاز به تماس با خدمات مشتری و منتظر ماندن برای دریافت پاسخ سؤالات آنها را از بین ببرند.

برخی از نام‌های معروف مانند Uber، Harley Davidson، CureJoy، Adidas و Ola و غیره از چت‌بات‌ها برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده می‌کنند.

چت بات ها یکی از دلایل بزرگی هستند که باعث می شود تعداد مشتریان و میزان حفظ مشتری این شرکت ها روز به روز افزایش یابد. مشتریان آنها بیشتر سؤالات خود را از خانه خود دریافت می کنند و نیاز به صبر از بین می رود.

راه پیش رو

تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بسیار سریع در حال پیشرفت هستند و این امر باعث می‌شود که شما چنین استراتژی‌هایی را برای رشد بهینه کسب‌وکار اتخاذ کنید. رسانه های اجتماعی فراتر از برقراری ارتباط با افراد هستند، اکنون مشتریان بیشتری را با کسب و کار شما درگیر می کنند.

بنابراین، اینها برخی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال کاملاً جدید هستند که برای افزایش رشد کسب و کار و ایجاد تفاوت به آنها نیاز دارید.

نظر شما در مورد این آخرین استراتژی های بازاریابی دیجیتال چیست؟ آیا با برخی از روندهای بازاریابی دیجیتال مشابه آشنا هستید؟ بیایید در نظرات زیر صحبت کنیم!

درباره نویسنده
امیلی جانسون یک نویسنده محتوای حرفه ای است. او برای SoftProdigy کار می کند، یک متخصص برجسته در بازاریابی دیجیتال و به مشتریان خود کمک می کند تا بر چالش های تجاری خود غلبه کنند. با بیش از 11 سال تجربه و مشتریان در سراسر جهان، SoftProdigy یک راه حل یک مرحله ای برای تمام خدمات مرتبط با فناوری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید