بازاریابی کوپنی یکی از موثرترین روش های بازاریابی محصولات در بازار است. این چیزی نیست جز سندی که به موجب آن میتوانید پس از خرید محصول، تخفیف یا تخفیف مالی دریافت کنید. کوپن هایی که عموماً توسط مغازه داران، خرده فروشان برای ترویج فروش محصول خاص در بازار صادر می شود. با این حال، باید بدانید که رشد مداوم در پلتفرم بازاریابی دیجیتال، تیم بازاریابی را مجبور میکند تا برندهای خود را در قالب کوپن دیجیتال نیز تبلیغ کنند.
چگونه بازاریابی کوپنی تکامل یافت
بازاریابی کوپنی در دهه 1880 شروع شد و اکنون بیش از سی سال از تکامل بازاریابی کوپنی می گذرد. در قارههای غربی، بازاریابی کوپنی از جایی آغاز شد که شرکتها خریداران منتخب را هدف قرار دادند. در سال های گذشته کوپن های تخفیف با کاغذ تهیه می شد.
پس از رونق بازاریابی کوپنی، تیم متخصص بازاریابی اکنون در حال بررسی بازار فعلی هستند که چگونه کوپن می تواند پویایی بازاریابی را تغییر دهد. مشتریان اکنون مشتاقانه منتظر دریافت پیشنهادات از کوپن هستند. بنابراین، چندین پلت فرم دیجیتال وجود دارد که مشتریان را هدف قرار می دهند.
حقایقی در مورد بازاریابی کوپنی
برخی از حقایق پنهان در مورد بازاریابی کوپنی وجود دارد که احتمالاً تاکنون از آنها اطلاعی ندارید. حقایق در زیر مورد بحث قرار می گیرد:
موثر
اگر بدانید که کوپن ها یکی از راه های موثر برای جلب توجه مشتریان هستند شگفت زده خواهید شد. وقتی صحبت از انگیزه دادن به مشتریان می شود، مانند شفاهی عمل می کند. این امر بر مشتریان تأثیر میگذارد که بیشتر از برند انتخابی خود خرید کنند. به این ترتیب کوپن ها نقش اساسی در فروش محصولات دارند.
شکل قابل اندازه گیری بازاریابی
بازاریابی یک رسانه گسترده است و اندازه گیری بازاریابی از طریق تبلیغات امکان پذیر نیست. از طریق روش موثر بازاریابی کوپنی، کارشناسان بازار می توانند سناریوی بازار را تجزیه و تحلیل کنند و از این طریق می توانند پیشنهادات تبلیغاتی را برای جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار خود استراتژی کنند. کوپن های پیشرفته حتی می توانند داده های مشتری را جمع آوری کنند تا بینش بازار را برای عملکرد خوب در بازار رقابتی بدست آورند.
تجربه شخصی در تخفیف
بهترین چیز در مورد بازاریابی کوپنی این است که تخفیف ها یک تجربه شخصی تر است که به مشتری کمک می کند تا توجه بیشتری به محصولات و گزینه های فروش آن داشته باشد. برای مثال، پیشنهادهای Tata Cliq در بازارهای فعلی وجود دارد که منحصراً مخاطبان فردی را هدف قرار می دهند. مخاطبان هدف می توانند این پیشنهاد را در آزادراه خصوصی و حواس پرتی تجربه کنند. علاوه بر آن، با اطلاعات بیشتری همراه است که تأثیر مثبتی بر تجارت شرکت دارد.
رسیدن به مصرف کننده مرفه
اگر رسانه انتخابی از افراد را هدف قرار می دهید که به عنوان “مشتری مرفه” طبقه بندی می شوند، استراتژی بازاریابی شما تفاوت کمی با بازاریابی انبوه خواهد داشت. کدهای کوپن طبقه مرفه را جذب می کنند زیرا می توانند تخفیف سودآوری در پرداخت های خریداری شده خاص دریافت کنند. کد کوپن ماینترا یکی از نمونه های کد کوپن است که می تواند به رشد برند در بازار کمک کند.
استراتژی های تبلیغات کوپنی طوفان فکری
راه های مختلفی وجود دارد که خرده فروشان و همچنین تیم بازار آنلاین می توانند محصولات را از طریق روش های تبلیغات کوپن انحصاری تبلیغ کنند. میلیونها راه وجود دارد که میتوانید روشی مفید و منحصربهفرد برای استراتژی تبلیغات کوپن ایجاد کنید.
- طرح: روی طراحی گرافیک تمرکز کنید. طراحی گرافیکی چشم نواز می تواند مشتریان را جذب کند.
- تاریخ انقضا: تاریخ انقضای تخفیف را روی کوپن ذکر کنید تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.
در نکته پایانی، بازاریابی کوپنی عادت خرج کردن مشتریان را افزایش می دهد. علاوه بر آن، ترافیکی را ایجاد می کند که هیچ شکل دیگری از بازاریابی نمی تواند آن را به ارمغان بیاورد.