این دوران، عصر بازاریابی محتوا است. پس از اینکه گوگل با بهروزرسانیهای آخرالزمانی خود در سالهای اخیر به شدت بر آن تاکید کرد، دیگر هیچکس نمیتواند اهمیت محتوای با کیفیت را نادیده بگیرد. برخلاف تصور عمومی، این پیشرفتهای جدید در واقع به عنوان یک موهبت برای کسبوکارهای کوچک، کارآفرینان جدید و فریلنسرها بهشمار میآیند، زیرا زمینهی برابری را برای آنها فراهم کرده است که در آن میتوانند با تولید محتوای باکیفیت و حتی اگر این کار را انجام ندهند، با شرکتهای بزرگتر رقابت کنند. قدرت مالی لازم برای مطابقت با آنها را در مقیاس داشته باشید. با این حال، در حالی که ما در تلاش برای ایجاد چنین محتوای طولانی، عمیق و با کیفیتی هستیم تا مخاطبان خود را جذب کنیم، همچنین باید سوالات کمی از خودمان بپرسیم.
آیا از محتوایی که تولید می کنیم بهترین استفاده را می کنیم؟
آیا راهی وجود دارد که مطمئن شویم افراد بیشتری محتوای ما را کشف می کنند؟
خوب، این دقیقاً جایی است که ممکن است ایده خوبی باشد که ویجت های وب را در نظر بگیریم که می توانند به ما کمک کنند تا دارایی های دیجیتالی کوچک اما بسیار مفیدی فراتر از محتوای خالص ایجاد کنیم. توجه داشته باشید که این به هیچ وجه نشان نمی دهد که محتوا مهم نیست. چنین ویجت هایی در واقع می توانند به شما کمک کنند تا از محتوای خود بهره بیشتری ببرید.
با ویجت های اشتراک گذاری اجتماعی، ویروسی شوید
اینها پرکاربردترین ویجت ها در وب سایت ها در سراسر جهان هستند. حتماً دکمههای «لایک» یا «پیشنهاد» را در FB، «ریتوییت»، «بهعلاوه یک» و دیگر دکمههای اجتماعی زیر مقالههای وبسایتهای مختلف دیدهاید. احتمالاً در حال حاضر از آنها استفاده می کنید، اما در صورت عدم استفاده، پیشنهاد می کنیم این کار را انجام دهید. ایده اصلی این ویجت ها این است که کارها را برای مردم آسان تر به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، همه تلاش نمی کنند تا URL را کپی کرده و آن را در دیوار FB خود به اشتراک بگذارند. اما آنها همیشه می توانند با استفاده از این ویجت ها پست را دوست داشته باشند و همچنان در فیدهای خبری آنها نشان داده می شود و در زمان واقعی برای مخاطبین آنها قابل مشاهده است. بنابراین، چنین ویجتهایی فقط امکان اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی را افزایش میدهند. بسیاری از ویجتهای قابل تنظیم با کیفیت خوب برای این منظور وجود دارد که میتوان از آنها در هر پلتفرم یا CMS برای نصب فوری این ویجتها استفاده کرد.
با فیدهای اجتماعی پایگاه طرفداران ایجاد کنید
نوع مرتبط دیگر ویجت، فید اجتماعی است. آنها از شبکههای اجتماعی شما فید زنده میگیرند و آنها را در سایت، وبلاگ یا سایر داراییهای آنلاین شما نمایش میدهند. این کمک می کند تا بازدیدکنندگان وب سایت شما بدانند که حضور اجتماعی فعالی دارید و همچنین به آنها اجازه می دهد شما را دنبال کنند. این باعث افزایش تعداد طرفداران شما می شود که وقتی محتوای جدید را در آن کانال ها به اشتراک می گذارید در آینده برای شما مفید خواهد بود. فیسبوک خود کد لایک باکس را در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید در سایتهای خود قرار دهید. به طور مشابه می توانید راه حل هایی برای توییتر، اینستاگرام و فلیکر و غیره پیدا کنید.
با ویجت های پیشنهاد محتوا بازدیدکنندگان را حفظ کنید
یکی دیگر از راههای بسیار خلاقانه برای جذب بازدیدکنندگان و مصرف محتوای بیشتر، ویجت پیشنهاد است. بله، به همین سادگی است! تنها ترفند این است که باید آن را به روشی هوشمندانه و ظریف انجام دهید. بنابراین، میتوانید ویجتهای پیشنهادی محتوا داشته باشید که محتوای مرتبطی را که مخاطب ترجیح میدهد پیشنهاد کند. سادهترین نوع ویجتهای پیشنهاد محتوا معمولاً در انتهای یک صفحه یا مقاله نمایش داده میشوند. آنها تعداد انگشت شماری مقاله دیگر را با همان موضوعی که در بالا قرار دارد پیشنهاد می کنند. به عنوان مثال، اگر کسی در حال خواندن مقاله ای در مورد سئو در یک وبلاگ است، می توان فرض کرد که به این موضوع علاقه مند است. بنابراین، ویجت چند مقاله جالب دیگر را در مورد همین موضوع از وبلاگ نمایش می دهد، بنابراین توجه خواننده را به خود جلب می کند و باعث می شود روی محتوای پیشنهادی کلیک کرده و موارد بیشتری را کشف کند. برای مثال میتوانید از ابزاری مانند Zemanta نه تنها برای ایجاد چنین ویجتی استفاده کنید، بلکه عملکرد آن را با تجزیه و تحلیل دقیق اندازهگیری کنید.
با ویجت های تعاملی مخاطب را در فعالیت های اجتماعی درگیر کنید
یکی دیگر از راههای جالب برای جذب مخاطب، ارائه فعالیتهایی مانند آزمونهای کوچک و نظرسنجی از طریق ویجتها است. این دارایی ها همچنین می توانند به عنوان ابزار برندسازی توسط کارآفرینان مورد استفاده قرار گیرند. شما باید چیز جالبی ایجاد کنید که خوانندگان شما دوست دارند دوستان خود را برای شرکت در آن دعوت کنند. فقط به یاد داشته باشید که نام تجاری خود را در جایی در ویجت قرار دهید تا بتواند همراه با فعالیت مورد نظر گسترش یابد. سرویس هایی مانند SnapApp می توانند به شما کمک کنند تا چنین برنامه هایی را به راحتی ایجاد کنید.
ویجت های برندینگ انحصاری را به ناشران دیگر ارائه دهید
ویجتهای پیشرفتهتری وجود دارد که میتوان آنها را به عنوان آیتمهای قابل دانلود در اختیار ناشران دیگر قرار داد. به عنوان مثال، می توانید یک نشان یا فرمی با نام تجاری خود داشته باشید و آن را با وبلاگ نویسان به اشتراک بگذارید. در ازای آن، می توانید به آنها امتیازات رایگان یا شناسایی ارائه دهید. هنگامی که آنها ویجت ها را در سایت های خود نصب می کنند، شما یک بک لینک به سایت خود دریافت می کنید. به طور طبیعی، این امر منجر به ترافیک بیشتر به وب سایت شما می شود و اگر بتوانید یک ویجت واقعا مفید ایجاد کنید، به طور بالقوه می تواند ویروسی شود. همچنین میتوانید با چنین ابزارکهایی یک برنامه وابسته دوجانبه را اجرا کنید.
نتیجه
انواع مختلف ویجتهایی که در بالا ذکر شد، میتوانند داراییهای دیجیتال واقعی برای کارآفرینان جدید باشند که بودجه لازم برای کمپینهای بازاریابی گران قیمت را ندارند. آنها می توانند به اشتراک گذاری محتوای شما بدون هیچ هزینه اضافی کمک کنند و اگر به اندازه کافی خلاق باشید، احتمالاً می تواند ویروسی شود و حتی از کمپین های تبلیغاتی پولی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند.
درباره نویسنده
بلر استراسر که در لس آنجلس به دنیا آمد، یک مشتاق تجارت و بازاریابی است که از اشتراک گذاری دانش خود از طریق نوشتن لذت می برد. او همچنین موسس و مدیر عامل eMerchantBroker و علاقهمند به فناوری است.