هفت ابزار برای رهبرانی که در حال تغییر هستند.


دیشب در یک پانل از من پرسیده شد، “رهبران چگونه تغییرات را هدایت می کنند؟” پاسخ برای بسیاری ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد.

مدتی است که پست گذاشته ام و در این مدت تغییرات زیادی ایجاد شده است. اما چیزهایی ثابت می مانند. شما نمی توانید بدون بررسی مداوم ابزارها و استراتژی هایی که اعمال می کنید، یک شرکت را رشد دهید یا یک رهبر تأثیرگذار باشید. در مورد رهبری مطالب زیادی نوشته شده است (و من زیاد مطالعه کردم) اما از همه آنها می خواستم برخی از ایده های کلیدی را استخراج کنم.

در اینجا فهرستی از ابزارهایی وجود دارد که به رهبران کمک می‌کند تا در پیچیدگی‌های کسب‌وکاری که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، پیمایش کنند. خبر خوب از پانل دیشب این بود که این اقتصاددان گفت در استرالیا ممکن است به جای رکود، «نرم‌سازی» اقتصاد داشته باشیم. اما این بدان معنا نیست که تجارت در ماه ها و سال های آینده آسان خواهد بود. جهان تغییر کرده است و ما نیز به عنوان رهبر نیاز داریم.

بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از آخرین ابزارهای رهبری که بازی را تغییر می دهند بیاندازیم.

  1. هوش هیجانی (EI)

هوش هیجانی به توانایی شناخت، درک و مدیریت عواطف خود و دیگران اشاره دارد. این یکی از مؤلفه‌های حیاتی رهبری مؤثر است، زیرا رهبرانی که می‌توانند روحیات تیم خود را بخوانند، به نیازهای آن‌ها پاسخ دهند و درگیری‌ها را مدیریت کنند، برای ایجاد یک محیط کاری مثبت و سازنده مجهزتر هستند. چندین ابزار EI در دسترس است، از جمله ارزیابی ها، کارگاه ها، و برنامه های مربیگری، که به رهبران کمک می کند مهارت های EI خود را بهبود بخشند و روابط قوی تری با تیم خود ایجاد کنند.

  1. مدیتیشن ذهن آگاهی

مدیتیشن ذهن آگاهی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و دلیل خوبی هم دارد. تحقیقات نشان داده است که ذهن آگاهی می تواند به رهبران در کاهش استرس، افزایش تمرکز و تصمیم گیری بهتر کمک کند. این تمرین شامل توجه به لحظه حال و ایجاد یک نگرش بدون قضاوت نسبت به افکار و احساسات خود است. با توسعه یک تمرین ذهن آگاهی، رهبران می توانند حس آرامش و وضوح درونی را پرورش دهند که به آنها اجازه می دهد با دیدگاه متعادل تری به چالش ها نزدیک شوند.

  1. تفکر طراحی

تفکر طراحی یک رویکرد حل مسئله است که در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است، به ویژه در جوامع فناوری و نوپا. ایده این است که مشتری یا کاربر را در مرکز فرآیند حل مسئله قرار دهیم و از همدلی، آزمایش و تکرار برای ارائه راه حل های نوآورانه استفاده کنیم. رهبرانی که از تفکر طراحی استفاده می کنند می توانند از خلاقیت و دیدگاه های متنوع تیم خود بهره ببرند و محصولات و خدماتی را ایجاد کنند که نیازهای مشتریان را به روش های جدید و هیجان انگیز برآورده می کند.

  1. روش های چابک

روش‌های چابک در سال‌های اخیر محبوب شده‌اند، زیرا سازمان‌ها در تلاش هستند تا انعطاف‌پذیرتر و پاسخگوتر به تغییرات باشند. رویکرد چابک با توسعه تکراری، بررسی منظم، و همکاری نزدیک بین اعضای تیم مشخص می شود. رهبرانی که ذهنیت چابکی را اتخاذ می‌کنند، می‌توانند محیط کاری سازگارتر، انعطاف‌پذیرتر و پویاتر را ایجاد کنند، جایی که تیم‌ها برای ریسک کردن، آزمایش و بهبود مستمر فرآیندهای خود توانمند هستند.

  1. ذهنیت رشد

ذهنیت رشد به این باور اشاره دارد که هوش و توانایی ها را می توان با تلاش و یادگیری توسعه داد. این دیدگاه ابزار قدرتمندی برای رهبران است، زیرا به آنها کمک می کند فرهنگ بهبود و رشد مستمر را پرورش دهند. رهبران با تشویق تیم خود به اتخاذ یک طرز فکر رشد، می توانند حس انعطاف پذیری و پایداری را در خود پرورش دهند و محیط کاری ایجاد کنند که در آن همه تشویق شوند تا چالش های جدید را انجام دهند و برای رشد شخصی و حرفه ای تلاش کنند.

  1. نقشه برداری همدلی

نقشه همدلی ابزاری است که برای درک احساسات، انگیزه ها و نیازهای مخاطبان هدف استفاده می شود. با ایجاد یک نقشه همدلی، رهبران می‌توانند بینش‌هایی در مورد تجربیات و دیدگاه‌های مشتریان، کارمندان یا ذینفعان خود کسب کنند و راه‌حل‌هایی طراحی کنند که نیازهای آن‌ها را به طور مؤثرتری برآورده کند. نقشه‌برداری همدلی ابزار مهمی برای رهبرانی است که می‌خواهند روابط قوی‌تری ایجاد کنند و ارتباطات معنادارتری با تیم‌های خود ایجاد کنند.

  1. گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن استفاده از عناصر و مکانیک های بازی برای درگیر کردن و ایجاد انگیزه در افراد برای رسیدن به اهدافشان است. این می تواند یک ابزار قدرتمند برای رهبران باشد، زیرا به آنها اجازه می دهد تا کارهای پیچیده و پیش پا افتاده را به چالش های جذاب و سرگرم کننده تبدیل کنند. رهبران با بازی‌سازی کار خود، می‌توانند محیط کاری مثبت‌تر و پرانرژی‌تری ایجاد کنند و تیم‌های خود را تشویق به توسعه مهارت‌های جدید، پذیرش چالش‌های جدید و بهبود مستمر کنند.

خواه اینها فقط خوراکی برای فکر هستند، یا چیزی که اطلاعات بیشتری در مورد آن جستجو خواهید کرد. واقعیت این است که رهبرانی که در حال تغییر هستند، «آنچه ما را به اینجا رسانده است، ما را به آنجا نخواهد رساند». اگر دنیا تغییراتی دارد، ما نیز باید تغییر کنیم.


همچنین در Medium منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید