وظیفه Shark Tank ارائه مشتریان، مخاطبان و هیجان به کارآفرینان نوپا است و البته کوسه ها زمان، انرژی و پول خود را برای کمک به آنها برای آماده شدن برای “لحظه زیر نور خورشید” سرمایه گذاری می کنند. با این حال، با تنها 237000 بیننده برای قسمت اول این مجموعه فعلی، برای همه نگران ناامید هستم. شرکت اسمارت از من خواست تا یک نصیحت و تامل بنویسم که نمایش به مرحله دیگری می رود. من دوباره اینجا پست کرده ام
در آستانه فصل جدید Shark Tank، لحظه ای به من داد تا در مورد سرمایه گذاری فرشته در استرالیا فکر کنم. چه کار می کند و چه چیزی کار نمی کند…. و همه چیز با «پیشنهاد» شروع میشود… اما زمانی که این کار تمام شد، بخش مهم برای هر کسبوکاری، توانایی آن برای یافتن مشتریان (یا مخاطبان) بهطور مقرونبهصرفه است.
آماده سازی زمین
گفته می شود “هرگز فراموش نکنید که شما فقط یک فرصت برای ایجاد اولین تاثیر دارید – با سرمایه گذاران، با مشتریان، با روابط عمومی و بازاریابی.”
من در موقعیت خوش شانسی هستم که صدها ایده را دیده ام، هم به عنوان یک سرمایه گذار کوسه تانک و هم به عنوان یک سرمایه گذار فرشته در صنایع مختلف. تنها سوالی که همیشه در ذهن من وجود دارد این است که “پایه مشتری برای این ایده چقدر است؟” و آیا می توانید آنها را مقرون به صرفه پیدا کنید.
سطح سرمایه گذاری مورد نظر ممکن است به خوبی رویکرد کلی را تعیین کند. مهم نیست برای چه کسی صحبت می شود – به یاد داشته باشید که قلب به اندازه سر مهم است. اغلب این اشتیاق بنیانگذار است که کسانی را که گوش می دهند (یا می خوانند) تشویق می کند تا درگیر و علاقه مند به شروع سفر سرمایه گذاری شوند.
اگر در حال صحبت کردن هستید، پس تحقیق کنید که به چه کسی دعوت می کنید. هر سرمایه گذار بالقوه دلایل متفاوتی برای سرمایه گذاری دارد. آنها به چه چیزی اعتقاد دارند؟ سابقه و تجربه آنها چیست؟ حوزه تخصصی آنها چیست؟ کار را انجام دهید و تا آنجا که می توانید در مورد افرادی که پشت برچسب “سرمایه گذار” هستند اطلاعات کسب کنید.
مردم با مردم تجارت می کنند و سرمایه گذاران روی مردم سرمایه گذاری می کنند.
پیدا کردن مشتریان
تانک کوسه جایگاه ویژه ای در قلب بسیاری از افراد دارد. ما این مفهوم را دوست داریم که کسی با یک ایده می تواند آن را بزرگ کند. ما عاشق تماشای افرادی هستیم که قلبشان را روی آستین می گذارند، همه اینها را به خطر می اندازند تا به مخاطبان استرالیایی نشان دهیم که چه چیزی ممکن است. من یک بار آماری را خواندم که نشان میدهد از هر 10 بزرگسال در استرالیا 9 نفر یک ایده تجاری دارند – اما نمیدانند با آن چه کار کنند.
وقتی به نقش سرمایهگذاران فرشته فکر میکنم، فقط تجربه نیست، مخاطبین و کسبوکار میدانند که چگونه سرمایهگذار مناسب ارائه میکند، آن را نیز مخاطب قرار میدهد. من به برنامه شگفتانگیز Remarkable Accelerator فکر میکنم و دلیل کارکرد آن این است که مخترعان، بنیانگذاران و دانشمندان از طریق اتحاد فلج مغزی – یک پایگاه مشتری آماده – به جامعه بزرگتر دسترسی دارند. اگر یک اختراع معلولیت را به بازار می آورید، می توانید محصول خود را تست کنید، تنظیم کنید و در نهایت محصول خود را به مخاطبان بسیار در دسترس بفروشید.
افرادی که در تانک کوسه میآیند با انتظارات مشابهی میآیند. که در شبی که قسمت آنها ظاهر می شود مردم تماشا خواهند کرد. به همین دلیل است که نمایش در ایالات متحده کار می کند، آنها مخاطبان زیادی دارند و اگر محصول آماده شود، میلیون ها نفر در شب فروش خواهند داشت. این وظیفه شبکه است که مخاطبان و مشتریان را به سرمایه گذاران و مخترعان برساند – این یک بخش اساسی برای عملی کردن مفهوم است.
من با انگشتان دستانم تماشا خواهم کرد به این امید که شبکه کار خود را در آنچه رویای اختراع استرالیاست انجام دهد.
اجازه دهید بازی بزرگ کسب و کار آغاز شود، و امیدواریم که آنها مخاطبان و مشتریان مورد نیاز برای زنده کردن Shark Tank استرالیا را پیدا کنند.
همچنین در Medium منتشر شده است.