ایجاد یک وبلاگ به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی یا کسب درآمد از محتوا نیاز به جذب خوانندگان دارد. شما باید برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان وبلاگ تلاش کنید. برای انجام این کار، آشنایی با برخی از مواردی که به احتمال زیاد خوانندگان وبلاگ را آزار می دهد یا از خود دور می کند، مفید خواهد بود.
1. تبلیغات بیش از حد
بله، تبلیغات برای اکثر وبلاگ ها ضروری است و تقریباً همه چنین واقعیتی را تصدیق می کنند. با این حال، وجود بیش از حد آنها بدون شک چیزی است که خوانندگان وبلاگ را عصبانی می کند. وجود تبلیغات بیش از حد مسلماً مهمترین دلیلی است که باعث می شود خوانندگان بالقوه و فعلی وبلاگ از برخی وبلاگ ها ناراضی شوند. حواسشان پرت می شود. اذیت می کنند. آنها چشم درد هستند.
اعتبار تصویر: Pixabay
تبلیغات به درآمدزایی کمک می کند، اما وقتی تعداد زیادی از آنها را داشته باشید، عکس این امر محقق می شود. آنها لزوماً آنقدر بد نیستند که برخی از کارشناسان ضد تبلیغات بیش از حد به شما می گویند، اما مطمئناً قرار نیست تعداد آنها زیاد باشد. تبلیغات پاپ آپ، به ویژه، خسته کننده و بسیار آزاردهنده هستند. بازدیدکنندگان احتمالاً وبلاگ شما را به عنوان یک سایت با کیفیت پایین پر از هرزنامه و آلوده به بدافزار می دانند که هیچ چیز ارزشمندی ارائه نمی دهد، چیزی که عمدتاً برای جذب کلیک برای کسب درآمد طراحی شده است.
چقدر، خیلی زیاده؟ در حال حاضر هیچ استانداردی وجود ندارد که به اندازه کافی به این سوال پاسخ دهد. گوگل مجموعه ای از دستورالعمل های خاص خود را دارد، اما این دستورالعمل ها به تبلیغات خود گوگل محدود می شود. برای داشتن سایتی که بازدیدکنندگان را مجبور به استفاده از افزونه های مسدودکننده تبلیغات در مرورگرهای خود نکند، مبنای خوبی خواهد بود. مطمئن شوید که هیچ تبلیغی بیش از حد آشکار و مخرب نمی شود. تا حد امکان از تبلیغات پاپ آپ اجتناب کنید، تعداد تبلیغات بنری را به حداقل برسانید، تبلیغات متحرک را به حداقل برسانید و همچنین تبلیغات لینک متنی را کاهش دهید. سعی نکنید تبلیغات را به گونهای جلوه دهید که بخشی از محتوای شما هستند، بلکه آنها را آنقدر متمایز نکنید که برجسته به نظر برسند، توجه را از محتوای شما سلب کرده یا خراب کنند.
2. زمان بارگذاری صفحه آهسته
یکی دیگر از منابع اصلی آزار و اذیت بازدیدکنندگان وبلاگ زمان بارگذاری ضعیف صفحه است. هیچ کس دوست ندارد بیشتر از چند ثانیه صبر کند تا یک صفحه بارگذاری شود. بر اساس نظرسنجیهای انجامشده توسط Gomez.com و Akamai، نزدیک به نیمی از افرادی که به وبسایتها دسترسی دارند، انتظار دارند صفحات در عرض ۲ ثانیه یا حتی سریعتر بارگذاری شوند. مطالعه خود گوگل همچنین نشان می دهد که حدود 53 درصد از کاربران وب تلفن همراه با بیش از 3 ثانیه زمان بارگذاری، سایت ها را رها می کنند. برای جلوگیری از بارگذاری کند صفحات، بهینه سازی صفحات یا وبلاگ به عنوان یک کل مهم است. تصاویر پست و ریز عکسها باید در اندازه فایل بهینه خود باشند. از قرار دادن انیمیشن های غیر ضروری خودداری کنید. محتوای چند رسانه ای را به صورت خودکار پخش نکنید. از یک کد تمیز برای موضوع وبلاگ خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که سرویس میزبانی مناسب برای وبلاگ خود دارید. برای مثال، اگر از وردپرس استفاده می کنید، مطمئن شوید که هاست وردپرس شما کاملاً بهینه شده است: این شامل داشتن یک مرکز داده سازگار با زمین، از جمله مجموعه ای از افزونه های مورد تایید میزبانی برای انتخاب است.
3. محتوای ضعیف
قطعاً کیفیت محتوا مهم است و این فقط چیزی نیست که در ایجاد اعتبار وبلاگ مهم است. کیفیت محتوایی که پست می کنید نیز برای جلوگیری از دوری خوانندگان فعلی و بالقوه مهم است. گرامر بد، املای اشتباه، “حقایق” نادرست و اطلاعات تایید نشده (که به عنوان درست منتقل می شود) و سبک نوشتاری که با موضوع وبلاگ یا لحن موضوعات مورد بحث مطابقت ندارد: همه اینها پتانسیل این را دارند که خوانندگان را عصبانی می کند البته، اشتباهات گاه به گاه اجتناب ناپذیر هستند، اما تکرار اشتباهات یکسان می تواند ناامید کننده باشد. همچنین مشکل محتوای کپی یا دزدیده شده وجود دارد که حتی ممکن است منجر به مشکل قانونی شود. علاوه بر این، طعمه های کلیکی یا متاها و تصاویر کوچک گمراه کننده نیز باعث ناراحتی بازدیدکنندگان وبلاگ می شوند.
4. طراحی و زیبایی شناسی ضعیف
ظاهر یک وبلاگ همچنین می تواند به درک خوانندگان از وبلاگ شما کمک کند. این موضوعی نیست که وزنی مشابه محتوای ضعیف داشته باشد، اما مطمئناً آنقدر مهم است که در اینجا ارزش ذکر آن را داشته باشد. یک تم وبلاگ با کنتراست بالا برنامه ریزی نشده می تواند برای برخی از خوانندگان، به ویژه افراد مسن تر، ناراحت کننده باشد. وبلاگ هایی که ناوبری را آسان نمی کنند نیز آزاردهنده هستند. بازدیدکنندگانی که به راحتی نمیتوانند دکمههای رفتن به صفحه اصلی یا مجموعه پستهای بعدی را پیدا کنند، احتمالاً وبلاگ را ترک میکنند، مگر اینکه محتوایی که میبینند آنقدر قانعکننده باشد که مجبور شوند تلاش بیشتری برای یافتن راه خود انجام دهند. میتوانید از مجموعه دکمههای مناسب و جذاب وردپرس برای آسانتر کردن ناوبری و قرار دادن فراخوان برای اقدام استفاده کنید.
اعتبار تصویر: سایت MaxButtons
از سوی دیگر، یک تصویر هدر بزرگ، به ویژه تصویری که یافتن پیوندها/دکمه های ناوبری را دشوار می کند نیز مشکل ساز است. علاوه بر این، وبلاگی که برای به حداکثر رساندن تعداد کلیکها بر روی وبلاگ، محتوایی را در هر صفحه نشان میدهد، خوانندگان را عصبانی میکند. درک کنید که چقدر خسته کننده است که به طور مکرر برای دیدن یک عکس یا فقط چند پاراگراف از یک پست در یک صفحه کلیک کنید و مجبور شوید دوباره روی “بعدی” کلیک کنید تا موارد بیشتری را ببینید.
همچنین مهم است که طراحی وب سایت ریسپانسیو را در نظر بگیرید. این برای اطمینان از اینکه وبلاگ شما بدون توجه به دستگاه یا اندازه صفحه نمایش استفاده شده برای دسترسی به آن، خوب به نظر می رسد. وبلاگهایی که طرحبندی آنها با رزولوشنهای مختلف (نمایشگر) به هم ریخته میشود، یک خیر هستند.
5. تبلیغ بیش از حد
انجام فعالیت های تبلیغاتی برای یک وبلاگ معمولی است، اما داشتن بیش از حد آن می تواند خوانندگان را نیز آزار دهد. مطمئن شوید که در تلاش های بازاریابی خود زیاده روی نمی کنید، به خصوص اگر درگیر استراتژی هایی مانند پرداخت پول به وبلاگ نویسان برای نوشتن در مورد وبلاگ خود یا درج پیوند (به وبلاگ خود) در پست های آنها، تبلیغ وبلاگ خود از طریق بخش نظرات و تبلیغات هستید. از طریق تبلیغات متنی و بنری دعوت مداوم افراد در رسانه های اجتماعی برای خواندن پست های شما نیز می تواند آزاردهنده باشد. ارسال منظم نسخه های خلاصه شده (تیزر) پست های وبلاگ خود در رسانه های اجتماعی قابل قبول است، اما درخواست فعالانه از همه برای خواندن پست های شما در حال حاضر بسیار زیاد است و فقط خوانندگان بالقوه را دلسرد می کند.
نکاتی که در اینجا مورد بحث قرار میگیرد، مسلماً رایجترین دلایلی است که بازدیدکنندگان به سرعت وبلاگها را ترک میکنند یا برخی وبلاگها را اتلاف وقت خود میدانند. آنها باید شما را در ایجاد یک وبلاگ جذاب تر راهنمایی کنند که بتواند خوانندگان را حفظ کند، مشترکان را تشویق کند یا بازدیدکنندگان معمولی را جذب کند. حداقل، اگر نمی توانید بازدیدکنندگان را وادار کنید که وبلاگ خود را دوست داشته باشند، نباید به آنها دلیلی برای دوست نداشتن یا ترک سریع آن بیاورید. آیا چیزی دارید که بخواهید به لیست اضافه کنید؟
درباره نویسنده
تیم ارین رایت یک توسعهدهنده وب مستقر در بریتانیا در کنسرت مستقل خود در WRightDigital، و یک متخصص و نویسنده فنآوری است. وقتی او در وردپرس جادو ایجاد نمی کند، می توان کتاب های «آواز یخ و آتش» و البته پیاده روی را تجزیه و تحلیل کرد.