مهم ترین مشکلی که هر وبلاگ نویسی با آن مواجه است، ترافیک ناکافی به وبلاگ خود نیست، و همچنین ایجاد بهترین استراتژی رسانه های اجتماعی نیست. بهره وری یا فقدان آن است، زیرا بر هر جنبه دیگری از وبلاگ نویسی تأثیر می گذارد. ارسال محتوای با کیفیت بالا به طور منظم، یعنی حداقل دو بار در هفته، یک الزام مطلق است، و برای برخی از وبلاگ نویسان، این ممکن است یک شاهکار تقریبا غیرممکن باشد.
دلیل آن تنبل بودن یا کمبود استعداد نیست، بلکه به این دلیل است که در مدیریت زمان خود بد هستند و به راحتی توسط چیز دیگری پرت می شوند. و این کاملاً خوب است، زیرا همه افراد از نظر عادات کاری متفاوت هستند، و اینکه چقدر زمان می برد تا از حالت تعویق کامل به تایپ کردن با عصبانیت روی صفحه کلیدشان بپردازند.
با این حال، این بدان معنا نیست که باید اجازه دهید ظرفیت وبلاگ نویسی شما را محدود کند. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای تغییر روش کار خود و افزایش بازده خود به نفع خود استفاده کنید، مانند مجموعه ای از ابزارها و منابع مفید که به شما کمک می کنند بهره وری خود را بهبود بخشید، آن را به سطح بعدی ببرید و مطمئن باش اونجا میمونه لیست زیر شامل 12 ابزار است که می تواند به شما در دستیابی به آن کمک کند.
1. تقویت کننده تمرکز
یکی از کارآمدترین راهها برای از بین بردن حواسپرتی و تمرکز روی کار، تکنیک پومودورو است که شامل 25 دقیقه کار شدید و سپس استراحت کوتاه به مدت 5 دقیقه است. پس از تکمیل چهار دوره از این چرخه ها، اجازه دارید استراحت طولانی تری داشته باشید. Focus Booster یک برنامه ردیابی زمان است که از این رویکرد استفاده می کند، بنابراین به جای اینکه هر چند وقت یکبار به ساعت نگاه کنید، می توانید این ابزار را نصب کنید و روی کار خود تمرکز کنید تا زمانی که به شما اطلاع دهد زمان استراحت فرا رسیده است. یا برگرد سر کار
2. Trello
در حالی که برنامه های سازمان دهنده در حفظ و مدیریت برنامه کاری شما بسیار خوب هستند، اما معمولاً آنقدر تحلیلی و کسل کننده هستند که اکثر وبلاگ نویسان از استفاده از آنها به طور کلی اجتناب می کنند. اگر استفاده از ابزارهای بصری را راحتتر میدانید، ممکن است بخواهید Trello را بررسی کنید، که رابط کاربری آن یادآور Pinterest است. اما، علاوه بر ارسال عکس، میتوانید یادداشتها، نظرات، برچسبها، فهرستها و کارهای برنامهریزی شده خود را نیز اضافه کنید.
3. CoSchedule
اگر وردپرس پلتفرم وبلاگ نویسی انتخابی شماست، پس CoSchedule را دوست خواهید داشت. این افزونه هم به عنوان افزونه ای عمل می کند که می توانید با وردپرس استفاده کنید و هم به عنوان یک برنامه وب که وظیفه اصلی آن ارائه یک تقویم ویرایشی قدرتمند به شما است، اما چیزی بیش از این را ارائه می دهد. همچنین ویژگیهای رسانهمحور آن را دوست خواهید داشت که به شما امکان میدهد پستهای خود را برای انتشار در تمام حسابهای رسانه اجتماعی خود برنامهریزی کنید. این یک صرفه جویی در زمان است، به این معنی که می توانید روی نوشتن یا کشف استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید.
4. ZenWriter
اگر مایکروسافت آفیس را خیلی گران، عظیم یا حواسپرتی میدانید، شاید وقت آن رسیده است که یک برنامه نوشتن حداقلی را بررسی کنید که میتواند به شما در مبارزه با حواسپرتیها کمک کند و تمرکزتان را روی نوشتن متمرکز کنید و نه چیز دیگری. ZenWriter یکی از بهترین ابزارها برای این کار است، با رابط کارآمد و فوق العاده شیک خود که عاری از هرگونه ویژگی که برای ایجاد محتوای نوشتاری عالی ضروری نیست.
5. نوشته های استرالیایی
اگر به بلاک نویسنده برخورد کردید، خودتان را در مورد آن کتک نزنید، زیرا برای همه اتفاق می افتد. این کاملاً طبیعی است که گاهی اوقات احساس خلاقیت خاصی نداشته باشید، اما این بدان معنا نیست که وبلاگ یا مخاطبان شما باید منتظر بمانند تا دوباره احساس الهام کنید. میتوانید با برقراری ارتباط با نویسندگان استرالیایی که قادر به ایجاد محتوای درخشان برای وبلاگ و رسانههای اجتماعی شما هستند، بخشی از بار را به اشتراک بگذارید و شکافهای خلاقیت خود را پر کنید. همچنین، ویراستاران آنها می توانند با بررسی کار شما و بهبود آن، در زمان شما صرفه جویی کنند.
6. هوت سوئیت
مدیریت چندین حساب رسانه های اجتماعی واقعا مهم است، اما همچنین یکی از خسته کننده ترین، خسته کننده ترین و وقت گیرترین کارهایی است که شما به عنوان یک وبلاگ نویس با آن مواجه خواهید شد. اگر تصمیم به استفاده از Hootsuite دارید، نه. این برنامه مانند یک داشبورد طراحی شده است که تمام فعالیتهای شبکه اجتماعی شما را نشان میدهد و به شما امکان میدهد پستها را منتشر و زمانبندی کنید، با سایر اعضای تیم خود همکاری کنید، آمارها را مشاهده کنید، عملکرد را نظارت کنید و بسیاری از موارد دیگر.
7. فلیپ بورد
Flipboard یک برنامه آنلاین با طراحی درخشان است که مانند یک مجله طراحی شده است و بهترین محتوا را از همه منابع مورد علاقه شما مانند وبلاگ ها، وب سایت ها و جریان های رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. با ارائه موضوعات الهامبخش، همچنین با موضوعات و مقالات پرطرفدار که میتوانید در حسابهای رسانههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، در وقت شما صرفهجویی میکند، که منجر به پستهای مکرر میشود. به غیر از این، نگاه کردن به آن فوقالعاده است و واقعاً مسری است، بنابراین باید مراقب باشید که زمان زیادی را صرف استفاده از آن نکنید.
8. آسانا
آسانا یکی از آن ابزارهایی است که شما به سادگی باید به عنوان بخشی از زرادخانه وبلاگ نویسی داشته باشید. این برای مدیریت تک تک جنبه های پروژه های شما، صرف نظر از اندازه و پیچیدگی آنها مناسب است. به عنوان مثال، می توانید برنامه وبلاگ نویسی خود را مدیریت کنید، یک لیست ایمیل تنظیم کنید، با اعضای تیم خود همکاری کنید و وظایف را توزیع کنید. با این جواهر در کمترین زمان ممکن افزایش بهره وری خود را مشاهده خواهید کرد.
9. Speken.ly
آیات آهنگ، نقل قولهای الهامبخش یا عبارات هوشمندانه که روی تصاویری به همان اندازه الهامبخش چسبانده شدهاند، امروزه در رسانههای اجتماعی، بهویژه فیسبوک، رایج هستند. افزایش محتوای وبلاگ خود با برخی از این موارد ایده خوبی است، اما اگر از Photoshop یا برنامه های مشابه دیگری استفاده می کنید، ایجاد چنین تصاویری زمان زیادی می برد. با این حال، Spoken.ly می تواند به شما کمک کند این کار را در چند دقیقه انجام دهید، زیرا کل فرآیند نیمه خودکار است. آن را بررسی کنید.
10. Adobe Balls
در حال حاضر، اگر شما یک طراح گرافیک نباشید، احتمالاً هنگام تصمیم گیری در مورد گرافیک وبلاگ خود، به ویژه طرح های رنگی، خود را از منطقه راحتی خود خارج خواهید کرد. حتی اگر ممکن است در مورد ترکیب رنگهایی که به ذهنتان میرسد بسیار قوی باشید، قوانینی وجود دارد که نشان میدهد کدام طرحهای رنگی برای چشم انسان دلپذیرتر است. Adobe Kuler را بررسی کنید، که ابزاری ساده و در عین حال موثر است که میتواند به پخش محتوای بصری شما در کمترین زمان کمک کند.
11. SEMRush
نقطه ای در حرفه هر وبلاگ نویسی پیش می آید که آنها از این واقعیت که رقبایشان با وجود ارائه محتوای ضعیف، ترافیک بیشتری را به وب سایت ها و وبلاگ های آنها هدایت می کنند، ناامید می شوند. این ممکن است به دلیل انتخاب ضعیف کلمات کلیدی شما باشد. SEMRush می تواند به شما کمک کند تا به مسیر خود بازگردید، زیرا می تواند محتوای رقابت شما را تجزیه و تحلیل کند و کلمات کلیدی دقیقی را که مسئول چنین حجم ترافیک بالایی هستند، مشخص کند.
12. گوگل وبمستر تولز
ممکن است قبلاً از Google Analytics استفاده کرده باشید، اما باید Google Webmaster Tools را نیز بررسی کنید، که مجموعه ای از ابزارهایی است که بیشتر روی اطمینان از اینکه وب سایت شما مانند یک جذاب کار می کند متمرکز است. زیر هود را بررسی می کند و اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه می توانید ساختار وبلاگ خود را بهبود ببخشید، ارائه می دهد، خواه از طریق بهینه سازی کد HTML یا هر روش دیگری باشد. همچنین اطلاعاتی در مورد وضعیت و ایمنی وبلاگ شما در فهرست Google به شما می دهد.
همانطور که می بینید، می توانید بدون توجه به خلاقیت، برنامه و عادات کاری خود، بهره وری خود را افزایش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به این ابزارهای شگفت انگیز تکیه کنید و اجازه دهید آنها برخی از کارها را برای شما انجام دهند. در نتیجه، بهره وری بیشتری خواهید داشت، که به معنای پست های بیشتر، ترافیک بیشتر و مشتریان بالقوه بیشتر است.
درباره نویسنده
استفانی نورمن نویسنده و وبلاگ نویس حرفه ای با 4 سال تجربه از سیدنی است. او محتوای خلاقانه و آکادمیک می نویسد که موضوعات بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی و نوشتن را پوشش می دهد به عنوان یک فریلنسر می توانید او را در فیس بوک و +Google دنبال کنید.