اگر به نوشتن و یادگیری علاقه دارید، هیچ شغلی عالی تر از وبلاگ نویسی نیست. اما، مانند همه حرفه ها، منحنی یادگیری وجود دارد. در ابتدا اشتباهاتی مرتکب خواهید شد که برای همه وبلاگ نویسان جدید معمول است. خوشبختانه با تعهد و تلاش به راحتی اصلاح می شوند. در اینجا 10 مورد از آن اشتباهات معمولی و نحوه جلوگیری از آنها آورده شده است.
1. نوشتن به سبک آکادمیک
بسیاری از وبلاگ نویسان در زبان انگلیسی یا ارتباطات هستند. و در طول سالهای دانشگاه، تعداد زیادی مقاله و مقاله علمی نوشتند. حالا همه اینها را فراموش کن وبلاگ نویسی غیر رسمی و محاوره ای است. طوری بنویسید که انگار در حال صحبت کردن یا نوشتن نامه برای دوست هستید.
2. سطح خواندن خیلی زیاد است
برای 7 بنویسهفتم گریدر این به معنای جملات کوتاه ساده و واژگان دوره راهنمایی است. هر پستی را که می نویسید مرور کنید، کلمات بزرگ را حذف کنید و آن جملات پیچیده و مرکب را جدا کنید. ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی سطح خواندن استفاده کنید، و آنها رایگان هستند. تلاش كردن http://read-able.com. شما پست خود را کپی و جایگذاری می کنید و سطح خواندن ایجاد می شود – شما محتوایی می خواهید که برای یک کودک 12 ساله مناسب باشد.
3. متن بیش از حد
باز هم می گویم که شما انشا نمی نویسید. نحوه قالب بندی متن خود بازدیدکنندگان را جذب یا منصرف می کند. پاراگراف ها باید با عناوین فرعی بسیار کوتاه باشند تا خواننده بتواند پست را اسکن کند (اکثر مردم به دنبال نکات مورد علاقه هستند و آن ها را می خوانند). استفاده از نقاط گلوله یا شماره گذاری موارد (مثلاً مانند این پست) اسکن را آسان می کند. وقتی یک خواننده می بیند که یک دسته از متن تمام خرد شده است، او انگیزه ای برای خواندن کلمات عاقلانه شما نخواهد داشت.
4. بدون تصاویر یا رسانه های دیگر
بصری در پست های وبلاگ یک ضرورت است. عکس ها یا تصاویر دیگری را برای جلب توجه پیدا کنید. در صورت وجود تصاویر، بینندگان 53 برابر بیشتر احتمال دارد مطالب شما را بخوانند. پستهایی که تصاویر، عکسها، اینفوگرافیکها و ویدیوهای فوقالعاده دارند نیز به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته میشوند. خوانندگان همچنین دوست دارند با محتوا تعامل داشته باشند و دوستان خود را نیز به تعامل دعوت کنند. اگر میتوانید آزمونها (آنها را در سراسر فیسبوک دیدهاید) یا نظرسنجی/نظرسنجی ارائه کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد آنها از آنها استفاده کنید.
5. عدم نشان دادن تخصص
چه شما وبلاگ خود را با یک جایگاه خاص دارید یا یک فریلنسر هستید که در موضوعات مختلف وبلاگ نویسی می کنید، باید یک متخصص شوید. این بدان معنی است که شما باید در مورد موضوعاتی که در مورد آنها می نویسید تحقیق کنید و این ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر می خواهید با محتوایی که ایجاد می کنید درآمد خوبی کسب کنید، وقت می گذارید. اگر در یک جایگاه خاص هستید، تبدیل شدن به یک متخصص محترم و «کارشناس» به این معنی است که آموزش آنلاین خود را با عمق بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد. گذراندن برخی از دوره های آموزشی آنلاین چه در جایگاه شما یا حتی در وبلاگ نویسی/بازاریابی محتوا، راه طولانی را در پیش خواهد داشت. شما از بسیاری از اشتباهات در این پست اجتناب خواهید کرد و/یا به “گورو”ی تبدیل خواهید شد که باید باشید.
6. سرفصل های خسته کننده
مثل یک روزنامه نگار فکر کنید. اولین چیزی که خواننده را جذب می کند یک تیتر واقعا جذاب است. اگر میخواهید چند نمونه خوب از سرفصلهایی که درگیر هستند، نگاهی بیندازید شایسته برای پست های فیسبوک خود استفاده می کند. به دلیل این عناوین، نرخ کلیک بسیار زیادی دارند و هر وبلاگ نویسی دوست دارد خلاقان خود را که این کارها را انجام می دهند، بدزدد. اما، امید و کمک وجود دارد. چندین ابزار تولید سرفصل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. حتی اگر آنهایی را که تولید میکنند دوست ندارید، گزینههای کافی وجود دارد که ایدههای عالی دریافت خواهید کرد.
7. بدون باز شدن “قاتل”.
انگیزه شما برای خواندن مقاله ای که می گیرید چیست؟ علاوه بر این، تیتر که است. این یکی دو جمله ابتدایی است. زمانی که بتوانید آمار شگفت انگیز، یک شوخی، یک نقل قول الهام بخش یا یک حکایت را باز کنید، می توانید خواننده خود را جذب کنید. اگر آن خواننده درگیر آن یکی دو جمله اول نشود، می پرد. به همان اندازه که برای بقیه پست خود وقت می گذارید، برای افتتاحیه خود وقت بگذارید.
8. بدون هدف روشن
بسیاری از وبلاگ نویسان مبتدی می دانند که باید به یک ضرب الاجل یا یک برنامه زمان بندی انتشار عمل کنند. بنابراین آنها به دنبال ایده ای برای موضوع می گردند، یکی را پیدا می کنند و حتی به پست یک عنوان و افتتاحیه مناسب می دهند. با این حال، از آنجا همه چیز خراب می شود و می سوزد. هر پستی باید هدفی داشته باشد. آیا به خواننده خود آموزش می دهید و نوعی مشکل را حل می کنید؟ آیا برای سرگرم کردن و روشن کردن روز آن خواننده می نویسید؟ آیا سعی می کنید به خواننده خود الهام بخشید؟ اگر نمی توانید هدفی را تعریف کنید، وقت خود را برای نوشتن یک پست تلف نکنید.
9. داستان نگفتن (حداقل در بعضی مواقع)
خوانندگان عاشق داستان هستند. هر زمان که بتوانید نکته ای را بیان کنید یا با بیان داستانی مثال بزنید، خود را برای خوانندگان خود محبوب خواهید کرد. داستان ها می توانند طنز، غمگین، ترسناک یا تکان دهنده باشند – مهم نیست.
10. بدون دعوت به مشارکت و/یا اشتراک گذاری
خوانندگان همچنین دوست دارند نظر بدهند و نظرات خود را بیان کنند. در پایان هر پست، خوانندگان باید این فرصت را داشته باشند که در همان لحظه سؤالی بپرسند، نظر بدهند یا به شما بازخورد بدهند. و شما باید پاسخ دهید. به این ترتیب شما فالوور را حفظ می کنید.
همه وبلاگ نویسان باتجربه داستان های ترسناکی دارند که درباره دوران «تازه کار» خود و اشتباهاتی که مرتکب شده اند بگویند. بسیاری از این اشتباهات در این لیست وجود دارد. اگر دقت کنید می توانید از برخی از داستان های ترسناک خود اجتناب کنید.
درباره نویسنده
Ben Brychta – دانشجوی MBA از سن خوزه، کالیفرنیا. او از طرفداران بزرگ فیلم های کلاسیک است و دوست دارد نظرات خود را در مورد اتفاقات مختلف در حوزه صنعت فیلم، وبلاگ نویسی و سبک زندگی به اشتراک بگذارد. می توانید از طریق او با او تماس بگیرید توییتر!