ایجاد و راه اندازی یک وب سایت موفق بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می کنند، اما در یک چیز خلاصه می شود: توانایی شناسایی مخاطبان هدف خود. برای انجام این کار، هنگام ایجاد محتوای خود باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. برخی از دسته بندی های کلیدی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:
- جمعیت شناسی مخاطب – چه مرد باشند چه زن، و همچنین سن آنها.
- آنها چه چیزی را دوست دارند – دانستن ترجیحات آنها دستورالعمل هایی را برای شما فراهم می کند تا برای آنها محتوا ایجاد کنید.
- جایی که آنها هستند – این به شما امکان می دهد از کشور و زبان آنها مطلع شوید.
- عادات آنها – برای مرور اینترنت، از جمله دستگاه ها و مرورگرها، به چه چیزی متکی هستند.
اکنون، بیایید به این بپردازیم که واقعاً چگونه باید این کار را انجام دهید. در اینجا 10 روش موثر برای شناسایی مخاطبان هدف آورده شده است.
1. از نرم افزار تجزیه و تحلیل استفاده کنید
ابزارهای تجزیه و تحلیل رایگان و پولی زیادی به صورت آنلاین موجود است، مانند Google Analytics، Nielsen، Quantcast یا Sitemeter، که معدن طلای واقعی اطلاعات در مورد مخاطبان شما هستند، به خصوص در مورد دسته بندی های فهرست شده در مقدمه. از این داده ها هنگام ایجاد محتوا برای مخاطبان خود استفاده کنید.
2. دریابید که چگونه آنها به وب سایت شما آمدند
راههای زیادی وجود دارد که مخاطبان شما ممکن است بتوانند شما را پیدا کنند، از جمله رسانههای اجتماعی، تبلیغات پولی، جستجوی ارگانیک، پیوندها یا حتی از طریق دهان به دهان. در هر صورت، مهم است که این اطلاعات را در کمپین بعدی خود بگنجانید.
3. از عناصر تعاملی مانند نظرسنجی، نظرسنجی و پرسشنامه استفاده کنید
اینها به دو دلیل متفاوت موثر هستند. اولین دلیلی که چرا باید آنها را داشته باشید این است که آنها می توانند به شما در جمع آوری داده های مربوط به مخاطبان خود با پرسش از آنها در مورد آنچه می خواهید بدانید کمک کنند. دلیل دوم این است که آنها زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند و این امر باعث می شود که احتمال بیشتری برای بررسی محتوای دیگر شما داشته باشند.
4. به یک شبکه بپیوندید
این روزها شبکه سازی بسیار رایج است و اگر وب سایتی برای اجرا داشته باشید فرقی نمی کند. شبکه ها به شما این امکان را می دهند که با سایر سازندگان ارتباط برقرار کرده و با آنها همکاری کنید، چیزهای جدید یاد بگیرید و ارجاع دریافت کنید. و آنها به هر دو صورت کار می کنند، به این معنی که شما باید همین کار را انجام دهید.
5. یک انجمن برای مخاطبان خود ایجاد کنید
انجمن ها نه تنها یک محیط خوب برای گفتگو، چت و منبع ایده های مختلف هستند، بلکه ارزشمند هستند زیرا خوانندگان شما ناخواسته اطلاعاتی در مورد خودشان به جا می گذارند که می توانید از آنها برای تعیین مشخصات مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
6. اجازه نظرات و بررسی ها را بدهید
گذاشتن نظرات و نظر دادن، وب سایت شما را واقعی تر می کند، زیرا نشان می دهد که توسط افراد واقعی خوانده می شود. علاوه بر این، نظرات مثبت می تواند به انتشار اخبار در مورد وب سایت، محصول یا خدماتی که باید ارائه دهید کمک کند، که منجر به ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتر می شود.
7. یک پایگاه داده پروفایل کاربری ایجاد کنید
اجازه دادن به خوانندگان خود برای ایجاد نمایه های سفارشی خود و گذاشتن بازخورد خود کار می کند، اما به دردسر می ارزد، زیرا نه تنها بازخوردهایی دریافت می کنید که ناشناس نیستند، بلکه اعضایی که به ویژه سازنده و فعال هستند می توانند آینده شما باشند. همکاران
8. تمرکز بر رسانه های اجتماعی
مردم همیشه از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، به این معنی که این فرصتی دیگر برای آنها است که درباره شما و وبسایتتان نظر بگذارند، و فرصتی برای شماست که با آنها در تماس باشید و راهحلی برای مشکل خاصی که ممکن است داشته باشند بیابید.
9. تخفیف، جوایز، و کوپن ارائه می دهد
همه چیزهای رایگان را دوست دارند، و ارائه برخی از آنها در وب سایت به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید و برخی از مشتریان عادی را به مشتریان پولی تبدیل کنید. علاوه بر آن، می توانید از تجزیه و تحلیل استفاده کنید و داده های ارزشمند را برای بعد ثبت کنید.
10. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید
ممکن است به نظر برسد که جاسوسی از رقبای شما کمی غیراخلاقی است، اما وب سایت ها مکان های عمومی هستند، بنابراین هر چیزی یک بازی منصفانه است. همچنین ابزارهای EO زیادی وجود دارد که میتوانند نگاهی به آنچه رقیب شما انجام میدهند را در اختیار شما قرار دهند و به شما اطلاع دهند که برای بهبود وبسایت خود باید چه کاری انجام دهید.
نتیجه
شناسایی مخاطبان هدفتان پیچیده است، اما با این نکات و ابزارهای مفید زیر کمربندتان، برای انجام آن بارها و بارها مشکلی نخواهید داشت. تنها چیزی که لازم است کمی تحقیق و تلاش است و شما زودتر از آنچه فکر می کنید می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.
درباره نویسنده
ریچل بارتی یک نویسنده محتوای پاره وقت در Edugeeksclub است. او می داند که چگونه کلمات را عملی کند و دائماً راه های بهبود را جستجو می کند. او از کلاس های یوگا و رشد شخصی صبحگاهی خود که اخیراً به آنها پیوسته الهام می گیرد. او را دنبال کنید @rachel5bartee.