چرا SEO محلی برای مشاغل کوچک ضروری است؟


امروزه موتورهای جستجو به طور فزاینده ای نتایج جستجوی کاربران خود را شخصی سازی می کنند، به ویژه گوگل. موتورهای جستجو می توانند موقعیت مکانی را ردیابی کنند و نتایج جستجو یا آدرس های تجاری را که از نظر جغرافیایی به کاربران نزدیک هستند تولید کنند. برای یک کسب و کار محلی کوچک، این یک مزیت بزرگ است. برای اولین بار، شما مجبور نخواهید بود با غول های جهانی در صنعت خود برای شناخت در فضای مجازی رقابت کنید.

در واقع، اکثر مشاغل محلی حتی نیازی به جذب ترافیک ملی یا بین المللی برای بازدید از وب سایت های خود ندارند. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. تصور کنید که صاحب یک کسب و کار تعمیر خودرو در مانکاتو، مینه سوتا هستید. هر گونه ترافیک اینترنتی که از هالیوود، کالیفرنیا به شما مراجعه می کند، بی اهمیت خواهد بود، زیرا بعید است که برای تعمیر خودرو از مغازه شما بازدید کنند. بنابراین، سئوی محلی کلید جذب بازدیدکنندگان اینترنتی مناسب در منطقه شما است. اکنون که ما علاقه شما را به بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی (SEO) برای کسب و کارتان جلب کرده ایم، در زیر راهنمایی برای کمک به شما برای شروع ارائه شده است.

سئوی محلی برای مشاغل کوچک ضروری است

جستجو در حین حرکت مشتریان را به سمت شما هدایت می کند

آمار به راحتی نشان می دهد که چرا کسب و کار محلی شما بسیار ضروری است که با استراتژی های سئوی محلی به سمت مشتریان بالقوه بیشتری هدایت شود. به گفته گوگل، 94 درصد از کاربران گوشی های هوشمند ترجیح می دهند از تلفن خود برای جستجوی اطلاعات محلی استفاده کنند و 84 درصد از این کاربران بر اساس نتایج جستجوی تلفن همراه خود اقدام کرده اند.

بیایید یک سناریوی واقعی را در نظر بگیریم. شخصی در حال رانندگی از طریق مانکاتو است که ماشینش خراب می شود. تنها راهی که او می‌تواند مکانیک پیدا کند این است که «mechanic in Mankato» یا یک فاز مشابه را در کادر جستجوی گوشی هوشمند خود تایپ کند. اگر تعمیرگاه خودروی شما به درستی برای جستجوهای محلی بهینه شده است، حدس بزنید که کسب و کار چه کسی به طور خودکار در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود.

آیا وب سایت شما با تلفن هوشمند سازگار است؟

تطبیق وب سایت خود با صفحه نمایش گوشی های هوشمند بسیار ساده است. از طراح وب سایت خود بپرسید که آیا سایت کسب و کار شما با دستگاه های تلفن همراه سازگار است یا خیر. حتی بیشتر از جستجوهای دسکتاپ، جستجوگران موبایل به طور فزاینده ای شخصی می شوند. 61 درصد از جستجوهای محلی در دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند انجام می شود. همچنین، گوگل اخیرا گزارش داده است که سازگاری با موبایل در حال حاضر به یک فاکتور رتبه بندی برای وب سایت ها تبدیل خواهد شد.

کاربران اندروید در لحظه ای که گوشی هوشمند را با ایمیلی فعال می کنند به طور خودکار وارد گوگل می شوند. هر جستجویی که از طریق Google در تلفن انجام شود همیشه شخصی خواهد بود. با فعال شدن روزانه بیش از یک میلیون تلفن و تبلت اندرویدی جدید، واضح است که مردم به طور فزاینده ای به این روش جستجو گرایش پیدا می کنند. همچنین شایان ذکر است که آیفون ها و آیپدها دارای Google Now هستند که اطلاعات محلی دقیقی را نیز ارائه می دهد.

آماده سازی وب سایت برای سئوی محلی

اگر قصد دارید به موفقیت معناداری در استفاده از یک منبع بالقوه برای مشتریان محلی دست یابید، چندین جنبه وجود دارد که به توجه شما نیاز دارد. از وب سایت شما گرفته تا پروفایل های رسانه های اجتماعی شما، مکان کسب و کار شما باید همیشه در خط مقدم باشد. در زیر برخی دیگر از تاکتیک های مفید SEO محلی برای افزایش حضور آنلاین محلی شما آورده شده است.

  1. از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید

    وب سایت شما را می توان با یک کتابخانه آنلاین مقایسه کرد و اطلاعات مربوط به کسب و کار شما یکی از کتاب های موجود در کتابخانه شما خواهد بود که توسط موتورهای جستجو خوانده می شود. هنگامی که شخصی محصولی را که شما ارائه می دهید جستجو می کند، هر زمان که از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید، موتور جستجو شما را برجسته می کند. کلمات کلیدی محلی بسیار مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو می گویند که شرکت شما در نزدیکی مکان فعلی کاربر قرار دارد.

    یک کلمه کلیدی محلی خوب را می توان با افزودن موقعیت جغرافیایی خود به سایر کلمات کلیدی خود ایجاد کرد. بیایید آخرین مثال خود را دوباره مرور کنیم. اگر از کلمه کلیدی مانند “مکانیک خودکار” استفاده می کنید، کلمه کلیدی محلی شما “مکانیک محلی در Mankato” خواهد بود. این کلمات کلیدی محلی باید در مناطق زیر از وب سایت شما ظاهر شوند:

    • URL
    • برچسب های تصویر
    • محتوا
    • برچسب های عنوان
    • سرصفحه ها
    • توضیحات متا

    تلاش برای پخش کلمات کلیدی محلی تضمین می کند که موتورهای جستجو می توانند مکان دقیق شما و همچنین انواع خدمات یا محصولاتی را که ارائه می کنید به درستی ارزیابی کنند.

  2. از فهرست راهنماهای محلی استفاده کنید

    چندین فهرست راهنمای صفحه زرد “محلی” وجود دارد که به کسب و کارها اجازه می دهد تا خود را به صورت رایگان یا مبلغ بسیار کمی به یک لیست اضافه کنند. هنگام ایجاد ورودی دایرکتوری خود، به اندازه کافی صبور باشید تا آدرس کامل خیابان خود را با یک کد پستی وارد کنید. همچنین فراموش نکنید که شماره تلفن خود را با کد منطقه ذکر کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد دایرکتوری های محلی که می توانید کسب و کار خود را با آنها ثبت کنید وجود ندارد. اگر یک “صفحه شهر” خاص توسط دایرکتوری برای تبلیغات مشاغل محلی وجود دارد، آن را نیز دنبال کنید.

    سئو برای مشاغل کوچک

  3. بررسی های محلی را تشویق کنید

    وب‌سایت‌های بررسی مانند Yelp برای سئوی محلی نیز بسیار عالی هستند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مکان کسب‌وکار شما را کاهش دهند. آنها همچنین بسیار محبوب هستند زیرا مشتریان اغلب نظرات و تجربیات خود را در مورد یک تجارت خاص در اینجا بیان می کنند. به خاطر داشته باشید که تعامل با مشتریان شما توسط موتورهای تحقیقاتی شناسایی می شود و با رتبه های بالاتر پاداش می گیرد. اما، این بدان معنا نیست که شما باید برای مشتریان جعلی پول بپردازید تا از طرف شما نظرات خود را منتشر کنند. اکثر مردم امروز با شک و تردید به نظرات بیش از حد مثبت نگاه می کنند.

    توصیه می شود مشتریان خود را تشویق کنید تا بازخورد واقعی و معنادار خود را در مورد کسب و کار محلی خود ارائه دهند. اگرچه ممکن است بسیاری تعهد نکنند، اما عده معدودی که این کار را انجام می دهند، به شما کمک زیادی می کنند. وقتی درخواست بازخورد می‌کنید، مؤدبانه از مشتریان بخواهید که به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود وارد شوند، زیرا حساب‌ها معمولاً اطلاعات محلی خود را دارند. اکثر سایت‌های بررسی، ثبت نام ابتدا از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا افزودن اطلاعات شخصی خود را برای کاربران الزامی می‌کنند.

  4. ناشناخته ها را کاوش کنید – ویدیوها

    بسیاری از کسب و کارها ویدیوهایی را برای انتقال آنچه که دارند ایجاد نمی کنند، اما این یک فرصت از دست رفته است. ویدیوهای آنلاین آینده بازاریابی محتوا هستند. بازدیدکنندگان وب‌سایت ترجیح می‌دهند در مورد کسب و کار شما به صورت بصری یاد بگیرند تا اینکه مجبور باشند چندین پاراگراف را بخوانند. هنگام افزودن فیلم به وب سایت خود، به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو فقط می توانند متن را فهرست کنند. بنابراین، ضروری است که کلمات کلیدی محلی و اطلاعات تماس خود را به توضیحات، عنوان و متا تگ های ویدیو اضافه کنید. همچنین می‌توانید یک ویدیوی حرفه‌ای از یوتیوب با پیوندی به وب‌سایت خود ایجاد کنید.

  5. در شبکه های اجتماعی مشارکت کنید

    در دنیای دیجیتال امروزی، حضور شرکت شما در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است و نقش مهمی در افزایش رتبه بندی موتورهای جستجوی محلی شما خواهد داشت. ترافیک بالا در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و لینکدین به رشد شما کمک می کند. فراموش نکنید که آدرس کامل خود را با شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس اضافه کنید. همچنین باید یک نمایه Google برای کسب و کار خود ایجاد کنید و با Google My Business حضور دقیقی در Google Maps داشته باشید. با این کار به راحتی نتایج 7 Pack SERP را دریافت خواهید کرد.

    داشتن چندین آدرس یا آدرس نادرست می تواند موتورهای جستجو را به خصوص در نقشه های گوگل سردرگم کند. من همچنین توصیه می کنم از داشتن چندین حساب در یک پلت فرم رسانه اجتماعی خودداری کنید. اگر کمپین‌های پولی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک یا توییتر اجرا می‌کنید، می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس جمعیت‌شناسی گسترده انتخاب کنید. با این حال، مهم است که مخاطبان هدف خود را بر اساس منطقه جغرافیایی مورد علاقه خود محدود کنید.

  6. به مشتریان احساس محلی بدهید

    تصاویر برای بیان اطلاعات محلی در مورد کسب و کار شما نیز بسیار مهم هستند. چند عکس از محیطی که کسب و کار شما در آن واقع شده است، پست کنید. این به وب سایت شما احساس محلی می دهد و حس اعتماد را در مشتریان ایجاد می کند زیرا شما بخشی از جامعه محلی هستید. البته، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی محلی در ارسال برچسب ها و توضیحات تصویر عکس استفاده می کنید. ممکن است بخواهید به وب سایت خود اجازه دهید جشنواره ها یا رویدادهای محلی را جشن بگیرد. می‌توانید رویداد آینده کسب‌وکارتان را از طریق رسانه‌های اجتماعی برای اعضای جامعه محلی نیز تبلیغ کنید.

سئوی محلی نیاز به تلاش دارد، اما شما نمی توانید کنار گذاشته شوید

در حالی که ساختن یک استراتژی سئو موفق با نکات بالا می تواند زمان بر باشد، اما ارزش آن را دارد. تخمین زده می شود که استفاده از گوشی های هوشمند تا سال 2016 از دو میلیارد نفر فراتر رود. طی سه سال آینده، بیش از یک سوم جمعیت جهان گوشی هوشمند خواهند داشت. گوگل می گوید که بیش از 77 درصد از کاربران موبایل از طریق تلفن خود درباره محصولات و خدمات محلی تحقیق کرده اند. این بازار بزرگی است که نمی توانید آن را از دست بدهید.

با توجه به افراد بیشتری که به دنبال تلفن های هوشمند برای یافتن مشاغل محلی آنلاین هستند، موتورهای جستجو به ارائه نتایج شخصی تر ادامه می دهند. نادیده گرفتن سئوی محلی در نهایت می تواند ضربه مهلکی به هر کسب و کاری که تصمیم به انطباق با محیط در حال تغییر دارند وارد کند. با استفاده از این استراتژی های عالی SEO محلی در وب سایت خود، اطمینان حاصل کنید که کسب و کار کوچک شما جزو قربانیان نیست.

درباره نویسنده
Shane Barker یک مشاور بازاریابی دیجیتال است که توسط PROskore Power Rankings به عنوان مشاور شماره 1 رسانه های اجتماعی در کشور معرفی شده است. او در توسعه کسب و کار، بازاریابی آنلاین تخصص دارد و یک متخصص سئو است که با شرکت های Fortune 500، سازمان های دولتی و تعدادی از افراد مشهور در لیست A مشورت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید