چیزی جز یک استارتآپ کوچک که بیشتر دلارها را در ابزارها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال سرمایهگذاری میکند، مظهر این است که گسترش بیشتر این پانورامای دیجیتال برای رقابت با صاحبان کسبوکار برتر در زمان حاضر چقدر حیاتی است. کسب و کارهای جدید تنها در صورتی می توانند به رسمیت شناخته شوند که با موفقیت به صفحه نمایش لپ تاپ و گوشی های هوشمند کاربر مراجعه کنند.
صادقانه بگویم، تجارت الکترونیک بازاریابی را برای گروه های تجاری، تیم های فروش و بازاریابی در سازمان های مختلف بسیار سرگرم کننده تر کرده است. چه چیزی می تواند شگفت انگیزتر از دانستن اینکه چه کسی به کسب و کار شما علاقه مند است و چه کسی چند بار از وب سایت شما بازدید کرده و برای چه مدت در آنجا ماندگار است؟ آمارها کاملاً واضح هستند که به بازاریابان اجازه می دهد در مسیر درست حرکت کنند و در منابع و خدمات نتیجه گرا سرمایه گذاری کنند و بازدهی بهتری را ایجاد کنند.
با این حال، این تجارت دیجیتال منجر به اقدامات سختگیرانه در بین انواع و دستهبندیهای شرکتها شده است. همه در حال استفاده از جدیدترین ابزارهای عرضه شده در بازار هستند و سرمایه گذاری بی اندازه برای ارتقای مهارت ها و استراتژی های خود انجام می دهند. پس چگونه از بقیه متمایز می شوید؟
این بزرگترین سوالی است که ما باید حدس بزنیم، تحقیق کنیم و حداقل یکی از این رویکردهای طبیعی را پیدا کنیم که به سرعت قابل اجرا باشد. در این مقاله سعی کردیم تاکتیکهای خلاقانهای را گردآوری کنیم که بازاریابان دیجیتال میتوانند از سنتهای کلیشهای خود دور شده و قوانین بازاریابی دیجیتال را تغییر دهند. زمان شروع است آموزش بازاریابی دیجیتالاز جمله SEO به رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا.
کسب و کار خود را از طریق پادکست تبلیغ کنید
اگر به پادکستها گوش نمیدهید، آنها را دستکم نگیرید زیرا دادهها نشان میدهد که حدود 46 میلیون آمریکایی هر ماه به پادکست گوش میدهند، همانطور که ادیسون گفته است. کاربر به طور متوسط هر هفته به شش پادکست گوش می دهد. میتوانید مجموعههای پادکست خود را بر روی محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، با تقاضای بالاتر و در کلاس خود شروع کنید، با برخی حقایق و اطلاعات مرتبط طوفان فکری کنید و موارد استفاده مختلف را تعریف کنید. آنها را در YouTube یا هر کانال تلویزیونی قدرتمندی منتشر کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید و مشتریان را به دست آورید.
تشخیص تبلیغات بومی دشوار است
از این واقعیت استفاده کنید که بیش از 50 درصد از مخاطبان به سختی از تبلیغات بومی آگاه هستند. بسیاری از شما ممکن است ندانید که این اصطلاحات به چه معناست و چگونه اجرا می شود. این تبلیغات به نظر می رسد که متعلق به سرمقاله هستند و شبیه محتوای غیر تبلیغاتی هستند و خوانده می شوند. حتی تشخیص آن توسط مسدودکنندههای تبلیغات سخت است و بنابراین، میتوانید محصولات خود را بدون نگرانی در مورد کابوس مسدود کردن تبلیغات عمومی کنید.
شما میتوانید با توزیع محتوای خود از طریق تبلیغات مبتنی بر انتخاب در وبسایتهای مختلف وبلاگنویسی، پستهای فیسبوک، توییتهای توییتر، ایمیلها، بحثهای انجمن، Quora QAs، ترافیک بیشتری را جذب کنید. نرخ کلیک اغلب با تبلیغات بومی حرفه ای یک جهش بالا را مشاهده می کند.
از موبایل تا پوشیدنی ها
تجارت الکترونیکی در حال حاضر یک کلمه کلیدی است زیرا خرید و بازی و برنامه های آموزنده به تلفن های همراه شما رسیده اند. نیازی به ذکر نیست که گوشی هوشمند ما قابل اعتمادترین همراهی است که در روزهای پرمشغله کاری ما را سرگرم می کند و در شب های تنهایی ما با ما می گذرد. در حالی که فناوری گوشیهای هوشمند با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است، افراد به سمت ساعتهای هوشمند و پوشیدنیهای متبحر از فناوری جذب میشوند. اکنون میتوانید عملکرد تلفن همراه خود را با استفاده از ساعت هوشمند خود کنترل کنید و بنابراین، بازاریابان نباید یک دقیقه را برای انتقال برنامههای خود به مچ دست افراد تلف کنند. شرکت خود و جریان فروش را بیشتر در اینترنت اشیا (IoT) درگیر کنید و فناوری را با فروش مرتبط کنید.
محتوای ویدیویی را در آغوش بگیرید
به روزهای کودکی خود فکر کنید که خواندن و یادگیری را با تصاویر و فیلم های رنگارنگ در تلویزیون گرامی می داشتیم. کلمات زمانی که با تصاویر، نمودارها و فیلم ها ترکیب شوند بهتر درک می شوند. اینفوگرافیکها، گزارشهای گرافیکی و ویدیوهای مبتنی بر محتوا شما را در مسابقه پیشتاز خواهند کرد. همه این موارد عمودی کسب و کار شما را به رسانه های دیجیتال مرتبط می کند و به شما مخاطبان بیشتر، مصرف کنندگان طولانی مدت و تبدیل بالاتری می دهد.
تبلیغات سنتی را با رسانه های اجتماعی ادغام کنید
یک حقیقت ثابت این است که لپ تاپ و موبایل علاقه مردم را به تلویزیون کاهش داده است. با این حال، تبلیغات ابزاری جذاب برای ایجاد آگاهی در بین مخاطبان بزرگ و تأثیرگذاری بر آنها به طوری که آنها بتوانند آن را به زندگی واقعی خود مرتبط کنند، بوده است.
تبلیغات سنتی را می توان به طرز هوشمندانه ای با پلتفرم های رسانه های اجتماعی مدرن مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر ادغام کرد و مخاطبان را در تبلیغات خلاقانه محصولات و خدمات شما درگیر کرد. زمینه خوبی برای ترکیب عناصر تاکتیکی رسانههای اجتماعی مانند هشتگها، مسابقات، کمپینها، «رای انتخاب برنده» و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که راههای استراتژیک و متقاعدکنندهای را برای افزایش تعداد لایکها، نظرات و اشتراکگذاریها در پستهای تبلیغاتی به شما ارائه میدهند.
درباره نویسنده
وایشناوی آگراوال عاشق تعالی از طریق نوشتن است و علاقه زیادی به فناوری دارد. او در حال حاضر برای Intellipaat می نویسد. او خارج از بنگلور است و دارای 5 سال تجربه در زمینه تولید محتوا است. کارهای او در سایت های مختلف مرتبط با Hadoop، IT و غیره منتشر شده است.