فیس بوک ممکن است همه کاره ترین رسانه اجتماعی باشد که می توانید کسب و کار خود را برای مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید. با این حال، پلتفرم تبلیغاتی آن، تبلیغات فیس بوک، به راحتی قابل تسلط نیست. در حالی که غول رسانه های اجتماعی فرصت های بزرگی را برای دستیابی به بازار هدف شما فراهم می کند، هنوز رازهای زیادی وجود دارد که حتی یک حرفه ای با تجربه ممکن است حتی در مورد آنها نشنیده باشد. این رازها به تکنیک های تبلیغات فیس بوک اشاره می کند و مطمئناً به شما کمک می کند تا مراحل ضروری را که برای تبلیغ کسب و کار خود از طریق فیس بوک ضروری است را درک کنید.
1. میتوانید از طریق «Audience Insights++» درباره مخاطبان آمریکایی خود اطلاعاتی کسب کنید.
یکی از رازهای خاص فیس بوک به عنوان “Audience Insights++” شناخته می شود که به شما امکان می دهد اطلاعات مهمی را در مورد مشتریان خود که در ایالات متحده مستقر هستند جمع آوری کنید. فیس بوک در واقع با برخی از جمع آوری کننده های داده معتبر در ایالات متحده به منظور ارائه داده های مخاطبان به تبلیغ کنندگان شریک شده است.
این ویژگی در واقع می تواند اطلاعات ضروری در مورد مخاطبان مستقر در ایالات متحده را در اختیار شما قرار دهد، مانند:
- اندازه خانوار مشتریان شما
- عادات خرج کردن آنلاین
- وسایل نقلیه در حال استفاده
- محدوده درآمد
شما می توانید از این اطلاعات به روش های زیادی استفاده کنید، و حتی می توانید پول نقد زیادی را پس انداز کنید، که در غیر این صورت ممکن است برای جستجوی طیف وسیعی از مخاطبان خرج کرده باشید.
2. گزارش تبلیغات فیس بوک می تواند اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهد
به عنوان یک بازاریاب، ممکن است خوشحال شوید که بدانید فیس بوک می تواند اطلاعات دقیقی در مورد افرادی که تبلیغات شما را می بینند در اختیار شما قرار دهد. به غیر از آن، حتی می توانید فهرستی از کل کلیک ها یا نمایش هایی که تبلیغات شما دریافت می کند ایجاد کنید. اگر درست انجام شود، میتوانید از این اطلاعات در برابر کمپینهای تبلیغاتی فعلی خود برای ردیابی عملکرد آنها با استفاده از ویژگی گزارش تبلیغات فیسبوک استفاده کنید.
این ویژگی با کمک به تبلیغ کنندگان در تعیین نحوه عملکرد یک تبلیغ بر اساس کشور، سن و مکان کار می کند. شاید یکی از چشمگیرترین ویژگی های این باشد که می توانید آزادانه اطلاعاتی را که می خواهید در گزارش خود نشان دهید ویرایش کنید. گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:
- جنسیت
- سن
- کشور
- تعیین سطح
- مقصد
- جنسیت و سن
شما می توانید آزادانه هر یک از این گزینه ها را انتخاب کنید تا به نتایج مورد نظر خود برسید. برای مثال، اگر «جنسیت» را انتخاب کرده باشید، گزارش آگهی ایجاد شده شما تعداد مردان و زنانی را که روی تبلیغ شما کلیک کردهاند نشان میدهد.
3. هدف گذاری وب سایت با استفاده از ویژگی مخاطبان سفارشی فیس بوک
فیس بوک ویژگی جدیدی را منتشر کرده است که به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا مخاطبان فعلی خود را بازسازی کنند. این ویژگی که به عنوان مخاطب سفارشی فیس بوک شناخته می شود، شما را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات فیس بوک خود متوجه شوید که چه کسی از وب سایت شما بازدید کرده است.
ویژگی مخاطبان سفارشی فیس بوک مزایای زیر را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند:
- این به آنها اجازه می دهد تا از طریق لیست مشتری به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند
- این به آنها اجازه می دهد تا لیست مشتریان فعلی خود را با لیست کاربران فیس بوک از طریق آدرس های ایمیل ذخیره شده موجود در لیست مطابقت دهند.
4. از طریق “Conversion Tracking” متوجه شوید که کدام تبلیغات سود می کنند
اگر میخواهید مخاطبان هدف شما هر بار که کمپینهای تبلیغاتی شما را میبینند، اقدامی انجام دهند، ابزار ردیابی تبدیل به شما اطلاع میدهد که آیا کمپینهای شما نتیجه داده است یا خیر. به غیر از آن، از طریق گزارش دقیق در مورد اقداماتی که افراد در زمان مشاهده تبلیغات شما انجام می دهند، به کسب و کارها در محاسبه بازگشت سرمایه تبلیغات فیس بوک خود کمک می کند.
پس از تنظیم پیکسل های تبدیل در وب سایت خود، سپس می توانید گزینه ردیابی تبدیل ها را در بخش قیمت گذاری مشاهده کنید. پس از ردیابی تبدیل ها، گزارشی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد اقداماتی که به عنوان نتیجه تبلیغ شما انجام شده است.
5. دکمه های تغییرات تبلیغات را از طریق ویژگی «ویرایشگر قدرت» ایجاد کنید
آخرین ویژگی Power Editor در واقع یک ابزار ایجاد و مدیریت تبلیغات انبوه است که برای تبلیغ کنندگانی که به کنترل کمپین های تبلیغاتی خود نیاز دارند ایجاد شده است. این ویژگی در دسته Ads Manager قرار دارد. پس از باز کردن Power Editor، باید مطمئن شوید که تبلیغات را در بالا انتخاب کرده اید. هنگامی که داده ها شروع به انباشته شدن کردند، سپس دکمه جدیدی را خواهید دید که به نام “تولید تغییرات” شناخته می شود. پس از کلیک بر روی این دکمه، فیس بوک شروع به مطابقت با انواع تبلیغات بسته به نوع و مکان تبلیغات می کند.
6. بینش مخاطبان
ویژگی جدید “Audience Insights” یکی از مهم ترین و در عین حال پنهان ترین رازهای تبلیغات فیس بوک است. این روش متفاوت از Page Insights کار می کند، به گونه ای که آخرین روندها را در مورد مشتریان فعلی یا بالقوه شما جستجو می کند.
این را می توان در دسته «مدیر تبلیغات» یافت و اطلاعات مهمی مانند:
- لایک های صفحه – تعداد لایک ها و کامنت های پست های شما به همراه تعداد کلیک های روی تبلیغات شما
- استفاده از فیس بوک – پلتفرم یا دستگاه مورد استفاده برای دسترسی به صفحه شما را نشان می دهد
- جمعیت شناسی – سن و جنسیت مخاطبان شما را نشان می دهد
- زبان و مکان – درباره زبان و مکان مورد علاقه مخاطبان شما می گوید
- فعالیت خرید – شامل رفتار خرید قبلی مخاطبان به همراه روش ترجیحی آنها است
اگر کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ می کنید، حتما این ویژگی های مخفی را در نظر بگیرید تا به نتایجی که همیشه می خواستید برسید.
درباره نویسنده
Vishal بنیانگذار WebyGeeks است، یک شرکت بازاریابی دیجیتال و موتور جستجوی برتر که خدمات SEO و PPC را ارائه می دهد. ویشال دانش گسترده و 7 سال تجربه در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو دارد.