به عنوان یک صاحب وبلاگ، اگر می خواهید وبلاگ خود موفق باشد، موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگرچه می توان گفت که داشتن محتوای عالی ضروری است، اما این روزها به سادگی کافی نیست. مخاطبان شما نه تنها از شما انتظار دارند که پست های باکیفیت ایجاد کنید، بلکه تنها در صورتی که بتوانید به طور مداوم این کار را انجام دهید، شما را دنبال می کنند.
و در کنار همه اینها، طراحی وبلاگ شما وجود دارد. این نه تنها در مورد تصاویر، بلکه در مورد قابلیت استفاده و کاربر پسند بودن نیز صدق می کند، زیرا رابط کاربری و طرح بندی وبلاگ شما نحوه تعامل خوانندگان با آن را تعیین می کند. مشکل این است که اکثر صاحبان وبلاگ بیش از حد تلاش می کنند و همه چیز را به جز سینک آشپزخانه در طراحی می اندازند که منجر به شلوغی غیر ضروری می شود. این روزها همه چیز در مورد ارائه هر چیزی است که مخاطب ممکن است به آن نیاز داشته باشد، اما با استفاده از حداقل عناصر طراحی ممکن است، زیرا اکثر آنها از گوشی های هوشمند و تبلت خود برای دسترسی به محتوای شما استفاده می کنند.
به منظور بهبود طراحی و رابط کاربری وبلاگ خود، این نکات مفید را در زیر بررسی کنید.
1. شامل فراخوان برای اقدام
ما می دانیم که احتمالاً از این نوع چیزها خسته شده اید، زیرا هر جا که می روید با این نوع توصیه ها مواجه می شوید، اما صدای ما را بشنوید. در حالی که ممکن است دکمههای فراخوان حتی برای نسخه دسکتاپ وبلاگ شما ضروری نباشند، جایی که شاید حتی بهتر است فقط از پیوندهایی استفاده کنید که براق و باریک به نظر میرسند، اما در مورد نسخه موبایل وبلاگ شما کاملا ضروری هستند. .
و اگر فکر می کنید که مجبور نیستید با این کار زحمت بکشید زیرا کاربران موبایل اکثریت مخاطبان شما را تشکیل نمی دهند، دوباره فکر کنید، زیرا کاربران دسکتاپ برای اولین بار در اقلیت قرار گرفته اند. داشتن دکمه های مینیمالیستی و بزرگ، یا مناطق بزرگ قابل کلیک/قابل لمس در وبلاگ شما ضروری است، زیرا این تقریباً بهترین راه برای وادار کردن کاربران به کلیک بر روی یکی از پیوندهای شما است.
2. در انتخاب نمادها محافظه کار باشید
اگرچه ایده خوبی است که برخی از عناصر سفارشی را به وبلاگ خود ارائه دهید که ظاهر و احساس منحصر به فردی به آن می بخشد، نمادها ممکن است بهترین مکان برای شروع یا حتی بهترین مکان برای پایان دادن به سفارشی سازی نباشند. اجازه دهید به تفصیل توضیح دهیم. اگر تعداد زیادی آیکون دارید که خودتان طراحی کرده اید، ممکن است هدف آنها همیشه برای کاربر نهایی روشن نباشد. اگر آنها در حال پیمایش یا تلاش برای پیمایش وب سایت شما هستند، آیکون ها قرار است به آنها در این روند کمک کنند، نه اینکه آنها را حتی بیشتر گیج کنند.
در این مورد، استفاده از آن نمادهای عمومی و آشنا احتمالاً بهترین راه حل برای همه آنها است، زیرا آنها بدون در نظر گرفتن اینکه مخاطبان شما از کدام انتهای جهان آمده اند، فوراً قابل تشخیص هستند. اگر مجموعه ای از نمادهای درخشان طراحی شده خود را دارید که به سادگی می خواهید از آنها استفاده کنید، خوب پس این کار را انجام دهید، اما به خاطر داشته باشید که آنها باید خود توضیحی باشند. البته، همیشه میتوانید برچسبهایی را در زیر هر کدام قرار دهید تا هدفشان را مشخص کنید، اما این تنها زمانی که میخواهید کارها را ساده کنید، عناصر اضافی را در صفحه شما ایجاد میکند.
3. از فضای سفید استفاده کنید
اکثر طراحان وب و صاحبان وبلاگ به یک وبلاگ به عنوان یک بوم خالی نگاه می کنند و بر پر کردن هر گوشه و شکاف صفحه وب فوق الذکر با عناصر تا حد ممکن تمرکز می کنند. با این حال، گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است. ما در مورد استفاده از فضای سفید در وبلاگ شما صحبت می کنیم. به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران از دستگاه تلفن همراه برای مصرف محتوا استفاده می کنند. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که تا جایی که می توانید روی یک صفحه نمایش کوچک قرار دهید، باید دقیقا برعکس عمل کنید. چرا؟
زیرا فضای سفید می تواند به شما کمک کند تا برخی از مهمترین عناصر صفحه خود را برجسته کنید، مانند گرافیک، پیوندها یا آیکون ها. به علاوه، میتوانید از آن برای هدایت توجه خواننده و هدایت چشمان او به یک عنصر خاص استفاده کنید. همچنین، به عنوان یک امتیاز اضافی، وبلاگ هایی که از فضای سفید استفاده می کنند، فوق العاده شیک، تمیز و ساده به نظر می رسند، که قطعا آنها را برای هر کاربر پسند می کند.
4. برو آسان بر روی لغزنده
اگرچه این روزها اسلایدرها بسیار محبوب هستند، زیرا از آن تصاویر بزرگ و زیبا و سهولت کشیدن استفاده می کنند، اگر از آنها زیاده روی کنید، به نتیجه معکوس خواهید رسید. بله، آنها به شما این امکان را می دهند که اطلاعات زیادی را در هر یک از اسلایدها قرار دهید و وبلاگ خود را در عرض چند ثانیه ارائه دهید، اما اگر اسلایدری دارید که تعداد اسلایدهای زیادی دارد، خوانندگان شما نمی توانند تشخیص دهند که کدام بخش از شما وبلاگی که آنها باید فوراً روی آن تمرکز کنند، مانند پیشنهادات ویژه یا یک فروشگاه آنلاین.
کاری که می توانید انجام دهید این است که تعداد اسلایدهای داخل هر لغزنده را کاهش دهید و سعی کنید همه چیز را با استفاده از متن کمتری که ممکن است توضیح دهید. در نهایت، اسلایدرها ممکن است بهترین راه برای رفتن نباشند. استفاده از یک تصویر ثابت ممکن است در برخی موارد حتی بهتر عمل کند.
5. کار را برای کاربر آسانتر کنید، اما به آنها توجه نکنید
هدف اصلی بهبود کاربرپسندی وب سایت شما این است که کاربران بتوانند محتوای وبلاگ شما را راحت تر مصرف کنند و محصولات و خدمات شما را سریع و آسان خریداری کنند. بنابراین، در اصل، این نیست که به کاربر آنچه را که میخواهد بدهیم، زیرا اغلب آنها ایده روشنی درباره آنچه میخواهند ندارند، یا ایدههای متنوعی درباره خواستهها و نیازهای خود دارند. اما وجه مشترک همه آنها نیاز به دستیابی به راه حلی برای مشکلشان در کمترین مرحله ممکن است و این چیزی است که شما باید دنبال آن باشید.
اکثر وبلاگ نویسان از این موضوع غفلت می کنند و صرفاً روی خواسته های خوانندگان خود تمرکز می کنند که اشتباهی است، هرچند قابل تحسین. در عوض، آنها باید روی ایجاد ناوبری بهتر تمرکز کنند که به کاربران امکان می دهد از وبلاگ خود عبور کنند، خرید خود را به آسانی انجام دهند و در راه باشند. مطمئن باشید اگر شما توانسته باشید تجربه خوشایندی را برایشان فراهم کنید، به سرعت باز خواهند گشت.
6. بین محتوای نوشتاری و بصری تعادل برقرار کنید
امروزه، اجرای وبلاگی که محتوای بصری چشم نوازی را برای همراهی با مقالات مفید ارائه نمی دهد، کاملا غیرممکن است. اگر وبلاگ شما مملو از متن خشک باشد و نه چیز دیگری، خوانندگان شما لذت زیادی در آن پیدا نمی کنند و به جای دیگری مراجعه می کنند. چیزی که آنها می خواهند محتوای نوشتاری آموزنده و مفید است که به شکل بصری قابل توجه و به راحتی قابل هضم ارائه می شود، که شامل تصاویر، اینفوگرافیک، GIF یا حتی ویدیوهای کوتاه است.
اینفوگرافیک ها بسیار محبوب هستند و دلیل خوبی هم دارند، زیرا به شما امکان می دهند اطلاعات زیادی را به گونه ای ارائه دهید که خوانندگان را تحت تأثیر قرار ندهد. در واقع برعکس این اتفاق خواهد افتاد. آنها حتی بیشتر علاقه مند خواهند شد.
7. متن خود را به راحتی خوانا کنید
ما در مورد لحن و صدایی که برای محتوای نوشتاری خود استفاده خواهید کرد صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد ظاهر آن صحبت می کنیم. داشتن بلوک های متنی بزرگ برای چشمان چندان آسان نیست و بیشتر کاربران به سادگی گم می شوند. اگر از فونت های کوچک و ناخوانا استفاده می کنید، این دو برابر می شود. درعوض، باید متن خود را با استفاده از فاصله، عنوان فرعی، فهرست یا نقطه گلوله به بخشهایی تقسیم کنید. همچنین مطمئن شوید که عنوان پست شما با حروف بزرگ، پررنگ و ظریف نوشته شده باشد که توجه خواننده را جلب کند.
همانطور که می بینید، نگاه کردن به محتوای نوشته شده شما به عنوان عنصر گرافیکی می تواند کمک زیادی به ایجاد یک وبلاگ تمیز، ساده و کاربر پسند کند که مخاطبان شما را مشتاق مطالب بیشتر نگه دارد.
نتیجه
با این پیشرفتهای ساده و در عین حال مؤثر، میتوانید وبلاگ خود را به چیزی تبدیل کنید که تجربه کاربری کاملاً جدیدی را برای مخاطبان شما فراهم کند که آنها دوست خواهند داشت. آنها نه تنها می توانند به بهترین محتوای ممکن دسترسی داشته باشند، بلکه این کار را به ساده ترین شکل ممکن انجام خواهند داد. اگر ایدهها و مفاهیمی وجود دارد که برای شما مفید بوده است، اما در این مقاله ذکر نشدهاند، در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید. ما مطمئناً آنها را در یکی از پست های آینده خود قرار خواهیم داد.
درباره نویسنده
لی کوپر یک نویسنده و ویراستار حرفه ای در AussiEssay. او در مورد موضوعات مختلف در زمینه هایی مانند آموزش الکترونیکی، بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی، توسعه شخصی و مشاغل آزاد می نویسد. با خیال راحت او را در فیس بوک دنبال کنید و توییتر.