نکات مهم برای کاهش نرخ پرش امروز


نرخ پرش بیشتر صاحبان وب سایت را نگران می کند و کاهش درصد می تواند یک کار بی پایان آزمون و خطا به نظر برسد. برخی از بخش‌های صفحه اصلی وجود دارد که بلافاصله بازدیدکنندگان را متوقف می‌کند که ممکن است فوراً برای فروشنده آشکار نباشد.

برای اینکه بفهمید چرا مردم در حال فرود آمدن و جهش هستند، ابتدا باید در چند زمینه تحقیق کنید. تحقیق در مورد این موضوعات داده های باورنکردنی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در کل فرآیند فروش از آنها استفاده کنید.

این شامل:

روانشناسی بازار هدف شما – چند سال دارند، از چه وسیله ای استفاده می کنند؟ آنها کجا زندگی می کنند؟ میانگین درآمد قابل تصرف آنها چقدر است؟ بچه دارن؟ با درک روانی بازدیدکنندگان خود می توانید یک صفحه فرود ایجاد کنید که برای آنها تقریباً شخصی به نظر می رسد.

رقابت شما – به عنوان مشتریان خرید آنلاین، ما انتخاب های زیادی داریم. هنگامی که یک بازدیدکننده به وب سایت شما وارد می شود، احتمالاً از طریق یک موتور جستجو است. گزینه های نامحدودی به آنها ارائه می شد. فقط یک چیز می تواند آنها را وادار کند که دکمه بازگشت را برای بازدید مجدد از گزینه های جایگزین فشار دهند. می‌توانید مطمئن شوید که اگر بیشتر از رقبایتان نباشد، به همان اندازه پیشنهاد می‌دهید، بنابراین اگر آنها از روی کنجکاوی کلیک کردند، وقتی متوجه شدند که شما بهترین پیشنهاد را دارید، برمی‌گردند.

البته راه‌حل کامل را نمی‌توان در یک پست وبلاگ فاش کرد و راه‌حل‌ها اغلب بر اساس نوع کسب‌وکار سفارشی می‌شوند، اما در اینجا راه‌هایی وجود دارد که من برای کاهش آنی نرخ پرش شما پیدا کرده‌ام.

طراحی برای اسکنر

طراحی یک وب سایت خوب اتفاقی نیست. نحوه خواندن یک صفحه توسط بازدیدکننده در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، یک بازدیدکننده فرود می آید و قبل از تصمیم گیری فقط 5 ثانیه از زمان خود را به شما می دهد.

در این پنج ثانیه چشمان آنها به وب سایت شما می چرخد ​​و می بیند:

  • گوشه سمت راست بالا (آیا نشان می دهد کجا باید بروید، جزئیات تماس؟)
  • منو (آیا آنچه را که نیاز دارم لیست می کند یا باید بیشتر کلیک کنم؟)
  • مرکز (آیا فریبنده است؟ آیا سفری را آغاز می کند؟ آیا انگیزه ای برای ماندن وجود دارد؟)
  • پایین سمت چپ (آیا فراخوانی برای اقدام دارد؟ آیا به محتوای بیشتری منجر می‌شود؟ آیا خالی است؟)

گوشه پایین سمت چپ معمولا نادیده گرفته می شود (آن را امتحان کنید و ببینید چند بار گوشه سمت چپ پایین صفحه وب را مشاهده می کنید). طراحی باید تصویری از قابلیت استفاده عالی ایجاد کند و در عین حال مشتریان را به یک سفر بسیار واضح هدایت کند.

اسکنرها نمی‌خواهند تحقیق کنند، آنها می‌خواهند وقتی مستقیماً روی وب‌سایت شما قرار می‌گیرند، فقط چند چیز را بدانند. اینها هستند:

  • محصولی که به اینجا آمده ام کجاست؟
  • چگونه آن را بخرم؟
  • چرا باید در رقابت از شما خرید کنم؟
  • چه مزایایی برای من دارد؟
  • چقدر سریع می توانم تسویه حساب را تکمیل کنم و تمام شود؟

اگر به این سؤالات بلافاصله پاسخ داده نشود، احتمالاً سعی می کنند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، اما اگر این کار را نکنند، به زودی از این کار صرف نظر خواهند کرد. حقیقت غم انگیز این است که بازگشت به آن جستجو آسانتر و سریعتر از جستجوی چیزی است که آنها در یک وب سایت جدید و ناآشنا می خواهند.

کپی که به عقب باز می گردد

اگرچه این روند برای کپی کمتر است، اما اقدام بیشتر کپی در صفحه اصلی همچنان می تواند تفاوت زیادی در نرخ پرش ایجاد کند. اسکنرها سطرهای اول را به همراه کلمات برجسته از پاراگراف ها می خوانند. آنها نسخه را به عنوان یک مقاله، از چپ به راست نمی خوانند. آن ها سرکشی خواهند کرد.

به همین دلیل نیاز به فروش دارد.

کپی، در کنار تصاویر، باید به سوالاتی که هنگام فرود دارند پاسخ دهد. همچنین باید جهت بسیار روشنی را در مورد اینکه کجا باید ادامه داد، ارائه دهد.

هنگامی که یک مشتری را به صفحه محصول جذب کردید، توضیحات باید دارای چند معیار باشد تا آن فروش را جلب کند، مانند:

  • تاکید بر اینکه چرا محصول به نفع مشتری خواهد بود.
  • از بین بردن احساس گناه خریدار (هر خریدار، صرف نظر از اینکه چقدر ثروتمند باشد، گناه خریدار را تجربه می کند. مگر اینکه شما اقلام ضروری مانند مسواک یا جوراب، پوشک یا گلدان کودک را بفروشید، مشتریان شما به خاطر خرج کردن پول برای اقلام “لوکس” کمی احساس گناه می کنند. شما می توانید آن را حذف کنید. این کار با آگاه کردن آنها از ارزش فوق‌العاده، چگونگی سودمندی آن برای یک سبک زندگی و چگونگی یافتن چیزهای بزرگ، تضمین می‌کند که دوباره و دوباره بازگردند.
  • نمایش گزینه های تحویل و نمایش کوتاه ترین زمان ممکن برای دریافت محصول.
  • قیمت (حتی اگر نمی‌توانید ارزان‌تر از یک رقیب باشید، شرایط تحویل و خدمات مشتری شما اغلب می‌تواند این را نادیده بگیرد).

سایر عوامل کمک کننده

عوامل دیگر عبارتند از سرعت وب سایت، سهولت استفاده، زمان بارگذاری تصویر و اندازه وب سایت. همه اینها می تواند مشتری را ناامید کند.

البته، اگر مانند این وب‌سایت بازاریابی مجاورتی، محتوای بسیار کمی دارید، می‌توانید تک تک کلمات را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است مشتریان را از خود دور کند. این همچنین نمونه خوبی از نحوه شروع سفر مشتری است، بنابراین اولین کلیک بازدیدکننده را عمیق‌تر به سایت می‌برد، نرخ پرش را فوراً کاهش می‌دهد و در عین حال خطر طراحی یا ارسال محتوا به بازدیدکننده را به صفحه جستجو کاهش می‌دهد.

درباره نویسنده
مارتینا مرسر یک بازاریاب دیجیتال مستقل و نویسنده کپی رایت برای BrandStreet.com است که برای بسیاری از نشریات از جمله هافینگتون پست و MOZ نوشته است. او در سال 2014 برنده جایزه مادر شاغل سال شد و در حال حاضر به عنوان روزنامه‌نگار سال، الهام‌بخش‌ترین الگوی نقش در فناوری اطلاعات و بهترین زن تاجر سال انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید