بر اساس یک مقاله سفید از Cloud Alliance برای Google Apps، 31٪ از پاسخ دهندگان پیشنهاد کردند که Google Apps به آنها اجازه می دهد سرمایه گذاری خود را در محصولات مایکروسافت آفیس کاهش دهند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، به یک راه ساده برای انتقال داده های خود از دسکتاپ به فضای ابری نیاز دارید. در اینجا چند برنامه وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.
بهترین افزونه های Google Apps برای کمک به انتقال از Microsoft Office به Cloud
-
اگر از Microsoft Exchange یا Outlook استفاده می کنید…
از GAMME برای مهاجرت در مقیاس بزرگ استفاده کنید. این ابزار رایگانی است که توسط Google ارائه شده است تا به شما کمک کند ایمیل، مخاطبین، تقویم و دادههای پوشه عمومی را از سرورهای داخلی و میزبانی Microsoft Exchange منتقل کنید. اگر در حال انتقال تعداد کمی از کاربران از Microsoft Outlook هستید، GAMMO همین کار را انجام می دهد. برای آشنایی با تمام ابزارهای رسمی انتقال داده های Google برای Google Apps، این راهنمای مفید را بررسی کنید. هر دو GAMME و GAMMO بر روی ایمیل و خدمات مدیریت تماس متمرکز هستند—بنابراین اگر نیاز به جابجایی چیز دیگری دارید، به خواندن ادامه دهید!
ما باید به The Gooru که یکی از بهترین منابع برای شرکتهایی است که به گوگل مراجعه میکنند، فریاد بزنیم. این آموزش در مورد مهاجرت Google Apps برای Microsoft Exchange یک چک لیست ساختار یافته برای مهاجرت شما ارائه می دهد. به این ترتیب، هیچ جزئیات مهمی را از دست نخواهید داد.
-
اگر از Microsoft Visio استفاده می کنید …
از Lucidchart استفاده کنید. این یک برنامه نمودار نویسی شخص ثالث است که به کاربران امکان می دهد به راحتی با دامنه Google Apps خود ادغام شوند. پس از انجام این کار، تنها دو کلیک طول می کشد تا کاربران شما به برنامه دسترسی پیدا کنند. فقط روی App Launcher کلیک کنید و Lucidchart را انتخاب کنید. به عنوان یک جایگزین Visio، یکی از جذاب ترین ویژگی های آن واردات و صادرات مایکروسافت Visio است که به شما امکان می دهد فایل های قدیمی را در Lucidchart آپلود کنید. البته آنها قابل ویرایش باقی می مانند، اما اکنون می توانید روی نمودارهای خود همکاری کنید، آنها را به صورت آنلاین منتشر کنید، به فرمت Visio صادر کنید و موارد دیگر.
-
اگر از Microsoft Publisher استفاده می کنید …
Lucidpress را امتحان کنید. این توسط سازندگان Lucidchart ساخته شده است و تجربه بصری مشابهی را ارائه می دهد. برای انتشار واقعاً آسان، فقط اشیاء خود را روی بوم بکشید و رها کنید. اگرچه این برنامه واردات ناشر (هنوز) را ارائه نمی دهد، اما در نوع خود دارای رتبه برتر در بازار Google Apps است. مانند Lucidchart، یک نسخه آزمایشی حق بیمه رایگان ارائه می دهد تا بتوانید قبل از تعهد به اشتراک، ویژگی های پولی را آزمایش کنید. پس از آزمایش چندین گزینه ناشر، ما فکر میکنیم Lucidpress بهترین گزینه برای ساخت آگهیها، بروشورها، پوسترها و دیگر پروژههای طراحی و چیدمان است.
-
اگر از Microsoft Project استفاده می کنید …
تو خوش شانسی به نظر ما، بهترین نرمافزار مدیریت پروژه، Smartsheet، وارد کردن فایل Microsoft Project را ارائه میکند (همراه با واردات فایلهای اکسل و صفحات گسترده Google). جدای از وارد کردن اسناد قدیمی، میتوانید فایلها را به اشتراک بگذارید، هشدارهای مهلت تعیین کنید و اسنادی خاص برای مدیریت پروژه ایجاد کنید، مانند نمودارهای سوختگی و نمودارهای گانت.
-
اگر از Microsoft Word، Excel و PowerPoint استفاده می کنید…
Google Docs، Sheets و Slides را امتحان کنید. آنها به ترتیب وارد کردن فایل برای Word، Excel و PowerPoint را ارائه می دهند. شکست دادن محصولات داخلی گوگل برای نیازهای اساسی کسب و کار سخت است، به خصوص اگر یک بسته نرم افزاری جامع می خواهید. برای 80 تا 90 درصد از کاربران، Google Docs و Slides به خوبی پیشنهادات مایکروسافت کار می کنند. کاربران قدرتمند اکسل ممکن است از همتای Google خود ناامید شوند، زیرا Sheets فاقد ویژگیهایی مانند Goal Seek، افزونهها و میانبرهای صفحه کلید برای قالبها و فیلترها است. اما Sheets تا حدی آن را با همکاری قدرتمند و توسعه محصول مداوم جبران می کند.
یکی دیگر از جوایز تسلی بخش، Google Forms است که هیچ مقایسه واقعی مایکروسافت برای آن وجود ندارد. این برنامه استاندارد با ادغام Google Apps ارائه میشود و به هر کسی اجازه میدهد نظرسنجیها را به صورت رایگان ایجاد و تجزیه و تحلیل کند. از آن برای جمع آوری اطلاعات در قالبی بسیار کاربرپسندتر از یک ایمیل انبوه استفاده کنید.
-
اگر از Microsoft Lync استفاده می کنید …
از ترکیبی از YouCanBook.Me و UberConference استفاده کنید. آنها با هم استفاده می شوند و به شما این امکان را می دهند که قرار ملاقات ها و تماس های کنفرانسی را در زمان بی سابقه ای برقرار کنید. YouCanBook.Me با تقویم Google شما یکپارچه می شود و برای تنظیم مصاحبه های شغلی و جلسات تیمی عالی است. ما حتی دیدهایم که کاربران جلسات بازخورد فردی را با آزمایشکنندگان محصول برنامهریزی میکنند—همه با کلیک یک دکمه.
استفاده از UberConference نیز آسان است. این نرم افزار کنفرانس صوتی که توسط سازندگان Google Talk ایجاد شده است، ویژگی های هوشمندی مانند گوش بند، ضبط صدا و شماره گیری بدون پین را ارائه می دهد. رابط بصری به شما نشان می دهد که چه کسی در هر لحظه در حال صحبت است، که برای تماس های شلوغ خوب است.
-
اگر از Microsoft OneNote استفاده می کنید …
EverNote را امتحان کنید. این تنها توصیهای است که با Google Apps ادغام نمیشود، اما دلیل خوبی دارد: EverNote یک برنامه یادداشتبرداری فوقالعاده است که اتفاقاً یک ابزار شخصی است تا یک تیم. با این حال، فایلهای OneNote را در چند مرحله ساده وارد میکند و به شما امکان میدهد کارهای قبلی را به ابر منتقل کنید. این برنامه همچنین از ادغام با حساب های جیمیل پشتیبانی می کند.
آیا برنامه Google Apps مورد علاقه ای دارید که به کاربران کمک می کند تا از Microsoft Office منتقل شوند؟ آن را در نظرات به اشتراک بگذارید!
درباره نویسنده
الیزا رایت مدیر بازاریابی در Lucid Software است. او از نوشتن در مورد فناوری، تشریح آخرین روندهای بازاریابی دیجیتال و یادگیری چگونگی رهبر بودن لذت می برد. با او در [email protected] تماس بگیرید.