بازاریابی ایمیلی به دلیل هزینه بسیار پایین برای هر پیام ارسالی، از بازگشت سرمایه بسیار بالایی برخوردار است. این واقعیت که به معنای واقعی کلمه میتوانید میلیونها دلار را با هزینه نسبتاً کم ارسال کنید و سهولت خودکارسازی و سفارشیسازی آن، آن را به یکی از مقرونبهصرفهترین روشهای بازاریابی تبدیل میکند. با این حال، به راحتی می توان با انجام چند اشتباه جزئی، تبدیل های خود را خراب کرد. در اینجا 4 روش برای افزایش نرخ تبدیل در کمپین های بازاریابی ایمیلی آورده شده است.
مطمئن شوید که ایمیل های بازاریابی برای موبایل مناسب هستند
در حالی که اهمیت وبسایتهای سازگار با موبایل را به خاطر میآوریم، اغلب فراموش میکنیم که افراد در حین مشاهده ایمیل بازاریابی چند بار ایمیل خود را چک میکنند. اگر ایمیل با یک دستگاه تلفن همراه سازگار نباشد، بعید است که توسط شخصی در تلفن هوشمند خود قدردانی شود (یا خوانده شود). مطمئناً از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته نمی شود یا از طریق ایمیل برای دوستان آنها ارسال نمی شود.
با چند ترفند میتوانید ایمیلهای بازاریابی خود را با موبایلپسندتر کنید. خطوط موضوع را به اندازه کافی کوتاه نگه دارید تا از طریق تلفن هوشمند نمایش داده شود، مانند هنگام خواندن در یک برنامه ایمیل. مطمئن شوید که دکمههای فراخوان ضد گلوله هستند، بنابراین همیشه روی یک دستگاه تلفن همراه اجرا میشوند. از فونتهای بزرگتر و طرحبندی تک ستونی استفاده کنید تا ایمیلها به راحتی در دستگاه تلفن همراه مانند رایانه شخصی خوانده شوند. و استراتژیهای محتوای سازگار با موبایل مانند اندازه فایلهای تصویری کوچک، یک تصویر خوب به جای بسیاری از تصاویر مرتبط در محتوا، فضای خالی دورهای برای آسانتر کردن خواندن و شکسته کردن متن برای آسانتر کردن آن را اتخاذ کنید.
لیست های ایمیل خود را بخش بندی کنید
بازاریابی ایمیلی باید به اندازه بازاریابی شبکه های اجتماعی شما با دقت تجزیه و تحلیل و طراحی شود. در نظر بگیرید که همان تحلیل بازاریابی را که برای سئو استفاده می کنید در لیست ایمیل خود اعمال کنید. کلمات کلیدی و قالب بندی کلی محتوا و خطوط موضوع را بر اساس جمعیت شناسی مخاطبانی که ایمیل را دریافت می کنند، در حالی که صفحه فرود را انجام می دهید، تنظیم کنید. این به طور چشمگیری نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. و از همان تست A/B که برای صفحات فرود و محتوای ارسال شده برای تکرار در مقابل مشتریان جدید با ایمیلهای بازاریابی انجام میدهید، استفاده کنید تا بتوانید دقیقاً مشخص کنید چه چیزی با هر بخش بازار کار میکند.
ایمیلهای بازاریابی شما باید بر اساس عواملی مانند کیفیت مشترکین، جمعیتشناسی و بخشهای بازار هدفگذاری شوند.
بهبود کیفیت لیست های ایمیل
کیفیت باید به اندازه کمیت ایمیل ها مهم باشد. اگر کیفیت لیست های ایمیل خود را بهبود بخشید، نرخ تبدیل را بهبود می بخشید.
به عنوان مثال، نرخ باز شدن ایمیل های خود را مطالعه کنید و شناسایی کنید که چه عواملی منجر به نرخ باز شدن بالاتر می شود. تعداد افرادی که ایمیل را باز می کنند مهمتر از تعداد افرادی است که ایمیل را دریافت می کنند. به طور فعال لیست را نظارت و به روز کنید تا ایمیل هایی را به آدرس هایی که عمدتاً پرتاب می شوند ارسال نکنید. اطمینان حاصل کنید که به سرعت افرادی را که مشترک هستند اضافه می کنید تا ارتباط خود را با علاقه مندان حفظ کنید و برای حذف کسانی که اشتراک را لغو می کنند احترام قائل شوید. شما می توانید با بررسی آنها بر اساس علایقشان، ارتباط را حفظ کرده و از کیفیت لیست خود اطمینان حاصل کنید، سپس به جای ارسال پیام های بازاریابی نامربوط به مردم، از آن اطلاعات برای بازاریابی بهتر برای آنها استفاده کنید.
یکی از راههای بهبود کیفیت فهرست ایمیل و تعامل با مشتری، انتخاب دوگانه است. اینجا جایی است که می گویید یک ایمیل برای آنها ارسال می کنید و از آنها می خواهید که در مرحله دوم برای دریافت محتوای بازاریابی شرکت کنند. آنها آدرس ایمیل خود را برای دریافت ایمیل وارد می کنند و سپس ایمیلی حاوی یک دکمه تماس برای اقدام دریافت می کنند که باید روی آن کلیک کنند.
اولین مزیت این کار این است که آنها باید مطمئن شوند که ایمیل به فیلتر هرزنامه نمی رود یا آن را از پوشه اسپم خارج نمی کند. این تضمین می کند که سایر ایمیل های بازاریابی به طور خودکار فیلتر نمی شوند. مزیت دوم این است که آنها مشروط شده اند که به دنبال ایمیل شما بگردند و روی آن کلیک کنند و شانس اینکه بعداً روی آن کلیک کنند را افزایش می دهد. و مطمئن می شوید که لیست ایمیل شما پر از افرادی است که آگاهانه انتخاب کرده اند مشترک شوند و در عین حال کسانی که آدرس های ایمیل ناخواسته را در قسمت آدرس ایمیل قرار داده اند حذف می کنند.
از اتوماسیون برای شخصی سازی پیام ها استفاده کنید
نرخ تبدیل برای محتوا، چه از طریق پست یا ایمیل، اگر شخصی سازی شده باشد، بسیار بیشتر است. به همین دلیل است که نامهها و ایمیلهایی که به نام شخصی اشاره میکنند، همیشه ارزش کمی تلاش برای شخصیسازی آنها را نسبت به یک «ساکن» یا «مشتری عزیز» دارند.
مردم این را میدانند، به همین دلیل است که تقریباً همیشه نامههای حلزونی «به ساکن فعلی» و ایمیلهایی را که میدانند برای صد هزار نفر ارسال شده است، حذف میکنند. بله، شخصی سازی پیام ها به تلاش نیاز دارد. میتوانید با استفاده از اطلاعات موجود در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری همراه با قالبهای ایمیل رایگان زیبا که میتوانید از منابع مختلف دریافت کنید، پیامهای شخصیسازی شده ارسال کنید.
بهترین راهها برای بهبود نرخ تبدیل ایمیلها، شخصیسازی آنها، سازگار کردن ایمیلها با موبایل، و اعمال همان تقسیمبندی بازار و تحقیق در ایمیلها است که وبسایتها و پیامهای رسانههای اجتماعی را انجام میدهید. فقط با استفاده از این چند نکته، باید بتوانید نرخ تبدیل خود را به میزان قابل توجهی در کمترین زمان بهبود بخشید.