برای کسب و کارهای جدید، دو سال اول زمان بسیار مهمی است. در واقع، این اغلب زمانی است که یک شرکت ساخته یا شکسته می شود. ما دیدهایم که چگونه از شکست استارتآپ جلوگیری کنیم و این مرحله بعدی است: ماندن در تجارت و پیشرفت.
به سازگاری ادامه دهید
کسبوکاری که قصد ایجاد آن را دارید ممکن است کسبوکاری نباشد که در نهایت میسازید، به همین دلیل است که باید در برابر فرصتهای جدید باز بمانید و نسبت به چالشهای جدید هوشیار باشید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی فرصتی برایتان پیش خواهد آمد و باید از نظر روحی و جسمی برای استفاده از آن آماده باشید.
روی USP خود تمرکز کنید
در حالی که ما توصیه کردیم که باید بتوانید خود را وفق دهید، اما این نباید به قیمت فراموش کردن کارهایی که انجام میدهید و تواناییهای منحصربهفردتان به عنوان یک شرکت تمام شود. USP شما در واقع باید محرکی باشد که به فرصتهای جدید منجر میشود، بنابراین ارزش آن را دارد که همیشه طرح کسبوکار و هر کار برندسازی را در ذهن داشته باشید و از آنها به عنوان نقشه راه آینده استفاده کنید.
مراقب لجستیک باشید
اگر برای قطعات یا مواد تشکیل دهنده به تامین کنندگان متکی هستید یا اگر نیاز به ارسال کالا به مشتریان دارید، انتخاب یک سرویس تحویل بسته تجاری قابل اعتماد منطقی است. به این ترتیب دیگر نگران این نخواهید بود که چه چیزی به طور بالقوه یکی از سخت ترین جنبه های هر کسب و کاری است. اگر میدانید که تحویلهایتان به موقع میرسند و راه آسانی برای ردیابی آنها دارید، میتوانید به آنچه وعده میدهید اطمینان بیشتری داشته باشید. به همین ترتیب، اگر بتوانید اطمینان حاصل کنید که همه تامین کنندگان شما با استفاده از خدمات یکسان برای شما ارسال می کنند، لازم نیست وقت خود را صرف نظارت بر شرکت های تحویل مختلف کنید.
مشتریان را روی یک پایه قرار دهید
کسب و کار شما به مشتریان خود متکی است، چیزی که به راحتی فراموش می شود، زمانی که با گزارش، برنامه ریزی، استخدام، اخراج و سایر کارهایی که کسب و کار شما را تشکیل می دهد غرق شوید. این محصول یا خدمات شما به سمت مشتریان شما است که به این معنی است که مشتریان کسانی هستند که باید بیشترین انرژی و تلاش شما را به خود اختصاص دهند. آیا از راه درست با آنها ارتباط برقرار می کنید؟ آیا بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهید؟ سوالاتی از این دست باید کسب و کار شما را در حالی که از سال اول به سال دوم حرکت می کند به جلو هدایت کند.
اولویت بندی و تفویض اختیار
مهم است که به یاد داشته باشید که نمیتوانید همه کارها را به یکباره انجام دهید، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که فقط روی آن قسمتهایی تمرکز کنید که شخصاً میتوانید در آنها تفاوت ایجاد کنید. وقتی کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، باید ترسی که ممکن است از واگذاری کار به دیگران در تیم خود داشته باشید را از دست بدهید. تا دیروقت بیدار ماندن و کار کردن در تعطیلات آخر هفته بسیار خوب است، اما اگر برای مدت طولانی در آن هستید، ممکن است بخواهید استراتژیک فکر کنید و خود را به عنوان یک دارایی مدیریت کنید.